בכיר החיזבאללה שהפך לחברו הקרוב של הרב שמואל אליהו

הרב אברהם סיני נולד בשם איברהים יאסין והיה חבר בארגון חיזבאללה עד שהחל לרגל לטובת ישראל והתגייר בארץ. השבוע הוא מספר על הרגע שבו פגש את הרב אליהו בפעם השנייה, אחרי שחלם אותו בלבנון. אשרי מי שראה פניו בחלום

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/11/15 08:23 ז בכסלו התשעו

בכיר החיזבאללה שהפך לחברו הקרוב של הרב שמואל אליהו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סיפורו של הרב אברהם סיני מרתק במיוחד. הוא נולד בכפר שיעי בלבנון כאיברהים יאסין, והיה חלק בלתי נפרד מארגון החיזבאללה שם התקדם במהירות בסולם הדרגות והחליט לרגל עבור מדינת ישראל. לאחר שנתפס ועונה - הוא נידון למוות. ודווקא כשהיה כלוא מתחת לאדמה, עם קוראן בלבד - החלו לצוץ השאלות על אמיתות דברי השייחים והאסלאם כולו.

"הוציאו אותי להורג פעמיים ושלוש - אבל המוציא להורג לא הצליח. הוא דרך את הרובה, לחץ -והכדור לא יצא. שם, בכלא, הבנתי: בן אדם מגיע לכאן בשליחות, והקדוש ברוך-הוא אומר לאדם 'אתה לא תמות, עד שאני אחליט'", מספר הרב סיני.

סיפורו המדהים של הרב אברהם סיני נחשף כבר בעבר, אך השבוע הוא סיפר ל-YNET על קטע מדהים נוסף הקשור ליחסיו המיוחדים עם רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו.

"כשהייתי בכלא, חלמתי חלום מוזר. בחלומי ראיתי אדם עם חזות יהודית יושב במשרד לא מוכר, ומקבל את פניי בסבר פנים יפות". 15 שנים חלפו, ויאסין הגיע לראשונה לעיר צפת. מארחיו לקחו אותו לבקר במשרדו של רב העיר, שמואל אליהו. כשנכנס לשם, לא האמין יאסין למראה עיניו.

"אותו חלום מתגלה לי מול העיניים. אותו הבניין, אותה הכניסה, אותו החדר אותו הבן אדם שפגשתי בחלום. פתאום אני רואה אותו באמת", הוא מספר בהתרגשות רבה.

"כשהוא נכנס לפה בפעם הראשונה, הרגשתי כאילו אנחנו אחים מששת ימי בראשית", מספר בהתרגשות הרב שמואל אליהו. "נכנס בחור ערבי מעבר לגבול, שבקושי מדבר את השפה שלי - והייתה לי כזו תחושה עצומה של אהבה, שפשוט קמתי לכבודו, למרות שלא ראיתי אותו אף פעם".

"אנחנו כל כך אוהבים אחד את השני, עד שאנחנו מרגישים ממש שזו לא חברות של חמש-עשרה שנים, אלא משפחה. אני מרגיש שהוא אחי", מוסיף הרב אליהו ומספר כי לאחר המפגש הראשון ביניהם התקשר אליו מפקדו של סיני ואמר לו כי כל סיפוריו אמיתיים וכי הוא עשה למען עם ישראל רבות ונצורות, דברים שאת רובם לא ניתן עדיין לספר.

היום משקיע הרב סיני את עיקר מאמציו בהפצת סיפורו המדהים. כמוסלמי לשעבר הבקיא ברזי הקוראן, הוא מנסה לחשוף את הפערים העצומים הקיימים בין ציוויי הקוראן המדברים על אחווה ושלום, ומתנגדים לרצח ולהרג - לבין מנהיגי הדת המוסלמים הקיצוניים, שמעודדים את מאמיניהם להרג חסר הבחנה בשם הדת.

"כל שייח' יש לו דעה אחרת", הוא אומר, ומתנער בתוקף מהשייח'ים השולחים צעירים להתאבד בשם האסלאם: "כל משפחה חייבת לשלוח לפחות ילד אחד כדי להתאבד, אך כתוב בקוראן שכל מי שהורג את עצמו, אין לו זכות לעולם הבא. מאיפה הם מביאים את הדברים האלה?".

"אני יודע שבאתי לפה בשליחות. באתי לכאן בשביל לחיות, לא בשביל למות. כשניסו להרוג אותי, שאלתי את הקב"ה: למה אתה שומר עלי? ופה הבנתי: הוא לא שומר עלי בגלל הקוראן, אלא כדי שאני אבוא לכאן. הוא הכין אותי שם, בשביל לבוא לכאן", הוא מוסיף.