בכיר במנהל מקרקעי ישראל וח"כ לשעבר נחקרים בחשד לשחיתות

בכיר במנהל מקרקעי ישראל וחבר כנסת לשעבר נחקרים לאחר פשיטה משטרתית על המשרדים. על פי החשד: קידמו אינטרסים של חברת בנייה גדולה, בה הועסק הבכיר כיועץ בעבר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/15 10:25 כד בטבת התשעה

בכיר במנהל מקרקעי ישראל וח"כ לשעבר נחקרים בחשד לשחיתות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטו הבוקר (ה') על משרדי מנהל מקרקעי ישראל וחקרו בכיר במשרד בחשד למעורבות בשחיתות ובניגוד עניינים. בנוסף אליו נחקר ח"כ לשעבר שכיהן בעבר כמנכ"ל של משחרד ממשלתי ומשמש כיום חבר הנהלה בחברת בנייה, הנגועה בשחיתות.

על פי החשדות, הבכיר במקרקעי ישראל, ששימש בעבר כיועץ בכיר, השתמש במעמדו לצורך קידום עסקאות הקשורות לחברת בנייה גדולה. על פי הטענות שהובילו לפשיטה, הבכיר פעל בניגוד עניינים מלא מול חברת בנייה גדולה אליה היה קשור בעבר, וחבר הכנסת שיתף פעולה בנושא. חוקרי משטרה פשטו על המשרדים, זאת בעקבות מידע מודיעיני וכן לאחר ביקורים בשבועות האחרונים, במסגרתם הם החרימו מסמכים שונים.

מדוברות המשטרה נמסר כי "אגף החקירות והמודיעין - להב 433 (יאח״ה) מנהלת למעלה מחצי שנה חקירה סמויה בחשד לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים על ידי בכיר ברשות מקרקעי ישראל. החקירה החלה בעקבות תלונה וראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, הורה על ניהולה בלהב 433 (יאח״ה). על פי החשד, הפר הבכיר במספר מקרים הסדרי ניגוד עניינים שנחתמו עם מינויו לתפקיד ברשות וכן פעל בתיקים שהובאו לשולחנו תוך קיומו של ניגוד עניינים מבלי להצהיר על כך כנדרש".

"בשעה זו נחקר הבכיר באזהרה במשרדי להב 433 יאח״ה בגין החשד המיוחס לו וכן עו״ד פרטי בחשד למעורבות בפרשה. הבוקר ערכה היחידה תפיסת מסמכים במשרדי החשודים, לרבות במשרדי רשות מקרקעי ישראל. החקירה תואמה מראשיתה עם היועץ המשפטי לממשלה ולוותה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה", נמסר עוד.