בכירים במרכז הבית היהודי מנסים לסכל מועמדותו של ניר אורבך

במרכז הבית היהודי זועמים על ניסיונו של מנכ"ל המפלגה להשתלט לטענתם על המקום המשוריין לחבר מרכז, ומבטיחים מלחמה. הבית היהודי: כל אחד רשאי להתמודד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/12/14 10:21 א בטבת התשעה

בכירים במרכז הבית היהודי מנסים לסכל מועמדותו של ניר אורבך
דורון ביינהורן, צילום: דורון ביינהורן

חברי מרכז הבית היהודי זועמים על הודעתו של מנכ"ל המפלגה ניר אורבך כי ירוץ בפריימריז הבית היהודי על המקום המיועד כמשוריין לחבר מרכז, וטוענים כי אנשיו של בנט מנסים להשתלט על המרכז בצורה דיקטטורית.

ל'כיפה' נודע כי בעקבות הודעתו של אורבך, התגבשו מספר כוחות בתוך מרכז הבית היהודי, במטרה למנוע את ניצחונו, כשבין היתר מדובר על יצירת חזית אחידה מול אורבך.

"לא מספיק שנתנו לנו רק מקום אחד ברשימה, גם את זה בנט רוצה לקחת לנו? הוא מנסה לסרס את הכוח של מרכז המפלגה", אומרים בכירים במרכז המפלגה. הבכירים מעוניינים לקדם חזית מול בנט, ולהריץ מועמד אחד או שניים בלבד נגדו על מנת למנוע ניצחון של בנט תחת מסווה הרצתו של אורבך.

מדובר כרגע על שני כוחות שונים שהינם בעלי אינטרסים, שאמורים להריץ שני מועמדים בעזרת כוח משמעותי. באזור המרכז מתכוונים להריץ את דניאל בשארי, פעיל שטח מוכר בנתניה, ועל פי חברי המרכז באזור יש לו כ-30% אחוזי תמיכה לפחות.

בירושלים גם זועמים על המהלך של אורבך, ומבטיחים מלחמה בדמות הרצה משותפת של המועמדת חגית משה שלה כוח לא קטן. “כועסים זו מחמאה לבנט", אומר אחד הפעילים הבולטים בסניף ירושלים אברהם צימרינג. “התרגיל שעשה בנט יוצר מלחמה ושיתוף פעולה בין כל הגורמים במרכז. כל חברי הכנסת שחתמו לניר אורבך על תמיכה מחוקים מבחינת הרבה סניפים בארץ. מועמדים הלכו איתם ועכשיו תקעו להם סכין בגב".

"בנט מנסה להשתלט על המרכז. זו דיקטטורה מהלכת. השיטות של בנט לא מדוייקות וצריך להירגע קצת ממנו. הלוואי והבית היהודי יקבלו 20 מנדטים, אבל לצערי לא נראה לי שנעבור את ה-13 מנדטים בגלל השיטות שלו. מועמד אמר לי ש'זו מפלגה כאילו דמוקרטית אבל בפועל הכל משוריין".

צימרינג טוען כי יש תכנון של מרכז המפלגה לארגן כינוס בשבוע הבא ולנסות לשנות את שיטת הבחירות. “כנראה שהיום תצא הזמנה לכלל חברי המרכז. יש כעס מאוד גדול על המהלך הזה ויש אי אהבה מאוד גדולה לניר בכל הסיפור של הבחירות המוניציפליות. אנחנו רוצים להצביע על שינוי שיטת הבחירות כדי למנוע את הדיקטטורה שמביא בנט. חשוב לציין שאני בטוח שאם זו חגית משה מול ניר אורבך אנחנו מנצחים שבעים שלושים", הוא אומר. עם זאת יאמר שלמרות דבריו לא סביר שחברי המרכז יצליחו לשנות את שיטת הבחירות.

בנוסף לשני המועמדים הללו, פועל גם יו"ר ראשי הסניפים עמיעד טאוב לקדם את כוחו במרכז, ומאמין כי הוא ינצח במירוץ. ראוי לציין כי ראשי הסניפים הודיעו כי יתמכו בו, דבר המצביע על כוחו בשטח "אני וחברי ממשיכים להתמודד על מנת לייצג את השטח, ומאמינים שבקלפי נציגי השטח יאמרו את דברם וננצח"

מהבית היהודי נמסר בתגובה: “הבית היהודי היא מפלגה דמוקרטית וכולם רשאים להתמודד".

מניר אורבך לא נמסרה תגובה