בית שמש: ראש העיר החרדי קורא לבנט להנמיך את הלהבות

בעקבות דברי השר נפתלי בנט כי "אין עוד קרב משמעותי כמו הקרב על בית שמש במערכת הבחירות", קורא לו ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, להכיר מקרוב את שיתוף הפעולה עם הציבור הדתי לאומי בעיר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 12/08/13 20:12 ו באלול התשעג

בית שמש: ראש העיר החרדי קורא לבנט להנמיך את הלהבות
עמיחי, צילום: עמיחי

ראש עיירית בית שמש, משה אבוטבול, קורא היום (ב‘) לשר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, לפעול ”להנמכת הלהבות“, זאת לאחר הדיווח בכיפה בו צוטט בנט כאומר כי ”זו ההזדמנות האחרונה לבית שמש, להיות או לחדול. אין עוד קרב משמעותי כמו הקרב על בית שמש במערכת הבחירות המוניציפלית הקרובה“.

לדברי ראש עיריית בית שמש, זכותה של כל מפלגה להעמיד מועמד משלה, אפילו שנים או שלשה, אך ”עם זאת צריך לזכור כי בית שמש היא עיר שגרים בה אנשים, זו עיר שיש בה מאה אלף תושבים שחיים חיים שלווים ורובם ככולם חיים בהרמוניה ובלי חיכוכים“.

לדבריו, "הניסיון להתסיס את הרוחות בבית שמש הוא אינו ראוי ואינו נכון מכל בחינה, וגם אם כבוד השר רוצה לתפוס כותרות, או לנסות להסביר את המהלך התמוה של הדחת גב' עליזה בלוך באמצע המירוץ, דבר שגרם לשסע עמוק בקרב רבים מתומכיה, זה עדיין לא מתיר להפוך את בית שמש לזירה של קרבות, ולפעול לקיטוב בין הציבורים השונים בעיר“.

אבוטבול ביקש ”להזכיר“ לבנט כי ”הציונות הדתית תמיד התהדרה בהיותה גשר בין הציבורים השונים, גורם מאחד ולא מפריד, ולכך חבל שבלהט הרוחות שכח כבוד את השר את מיקומה ההיסטורי של תנועתו, והכניס אותה למשבצת לא לה, אולי משבצת של 'יש עתיד', אך לא לתנועה שדוגלת באהבת ישראל“.

לעצם הדיון, קורא ראש עיריית בית שמש לשר בנט לערוך דיון אמיתי עם נציגי תנועתו בבית שמש, ולשמוע על הפעילות היפה שנעשתה במהלך השנים בשיתוף פעולה. "אם השר בנט יקרא לחבר מועצת העיר מר ג'קי אדרי, נציג וותיק ומוערך של המפד"ל בבית שמש, הוא בוודאי ישמע דברים אחרים, כיצד עבדנו ביחד בכדי לסייע למוסדות החינוך של הציונות הדתית, וכיצד פעלנו להקמת פרויקטים למגורים עבור צעירי הציונות הדתית ברמב"ש ג' ובשכונת המשקפיים. לכך למרות שאני לא מצפה מהשר בנט להכרת הטוב, טוב לפחות שידע את העבודות לאשורן, ואולי בעקבות זאת ימתן מעט את תגובותיו המתלהמות", אומר אבוטבול.

מ"הבית היהודי" נמסר בתגובה לדברים כי "אחרי האלימות הקשה כלפי שוטרים היום בבית שמש, מוטב שראש העיר יעסוק במזעור הנזקים שנגרמו בשנים האחרונות. בבחירות הקרובות תהיה לתושבים הזדמנות לחזור לעיר סובלנית ושפויה".