בית שמש: מקורבים לאבוטבול נחקרו ונעצרו בפרשת זיוף הבחירות

בחצות הותר לפרסום כי חלה התפתחות דרמטית בחקירת המשטרה, כשאחד מבכירי מטה ראש העיר החרדי, משה אבוטבול, נעצר בחשד לארגון ומעורבות בפרשת זיוף הבחירות בעיר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/11/13 09:38 א בכסלו התשעד

בית שמש: מקורבים לאבוטבול נחקרו ונעצרו בפרשת זיוף הבחירות
עמיחי, צילום: עמיחי

הלילה בחצות הוסר צו איסור פרסום על פרטים רבים מתוך חקירת המשטרה בעקבות זיופי הבחירות בעיר בית שמש. הצו הוטל בשבוע שעבר, לאחר התפתחות דרמטית שחלה בחקירה, בעקבותיה היא הועברה הפרשה ממשטרת ירושלים לסמכותה של היחידה הארצית.

שעיה ברנד, אחד ממארגני הפעילים ובכיר במטה הבחירות של ראש העיר החרדי הנבחר, משה אבוטבול, נעצר בעקבות הממצאים. כמו כן נחקרו גורמים נוספים בסביבתו של אבוטבול.

כזכור, כ-160 תעודות זהות מזוייפות וזהות נתפסו בדירה וברכב בבית שמש במהלך יום הבחירות המקומיות בעיר. מחקירת המשטרה עולה כי קבוצת פעילים התארגנה להצבעה באמצעות תעודות זהות השייכות לאנשים שהחליטו שלא להצביע בבחירות. תושבים אלו אותרו, בין היתר, על ידי סקרים פיקטיביים של טלפנים שהתקשרו לביתם, ועל פי החשד במשטרה, עשרות כאלה - לכל הפחות - קיבלו סכום כסף של 100 או 200 שקלים בתמורה לתעודת הזהות שלהם ביום הבחירות.

על פי החקירה, בתקופה שלפני הבחירות הקימו הפעילים הללו מאגר מידע גדול על תושבים, כאלה שהצביעו וגם כאלה שלא. בחלק מהמקרים השתמשו הפעילים בתעודות זהות של אנשים עוד לפני שאותם תושבים הגיעו להצביע ורבות מההתחזויות נעשו בקלפיות לנכים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן