בית מדרשו של הרב קוק – לא ייהרס

זאת בעקבות התערבות המועצה לשימור אתרים וחרף צו ההריסה שהוצא למקום על ידי עיריית תל אביב. סכום המימון המלא לשימור המקום – טרם הושג

חדשות כיפה אורי פולק 25/03/12 11:03 ב בניסן התשעב

בית מדרשו של הרב קוק – לא ייהרס

בית מדרשו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק הממוקם ביפו - לא ייהרס. למרות נזקים כבדים שהוסבו למקום וחרף צו ההריסה שהוצא לו על ידי עיריית תל אביב-יפו, מתחם "שערי תורה", שבית מדרשו ההיסטורי של הרב קוק ממוקם בתוכו, יעבור תהליכי שימור ושיפוץ להצלת המקום.

כפי שדווח בכיפה, עיריית תל אביב הוציאה החודש צו הריסה למקום בעקבות גשמי החורף האחרונים שפגעו קשות במבנה, חרף העובדה כי המבנה המצוי במקום מיועד ל"שימור מחמיר". המבנה, שהיה שייך בעבר להקדש ציבורי, מיועד לשימוש ציבורי על מנת להציג את מורשתו של הרב קוק. במהלך השבוע שעבר נפלה התקרה במבנה ופגעה ישירות באחד הקירות, מה שגרם לקריסת הקיר הפונה לרחוב. הסכנה במקום הכריחה את העירייה, לדבריה, להוצאת צו הריסה למקום.

ואולם, בעקבות התערבות המועצה לשימור אתרים, הוחלט להתחיל לאלתר בפעולות הצלה שיבטיחו שהמבנה לא יקרוס - ובכך למעשה בוטל צו ההריסה שהוצא מטעם העירייה. הסכום ההתחלתי לשיפוץ המבנה כבר שולם על ידי היזם ותורמים שונים, אך סכום המימון המלא לשימור המקום, טרם הושג.