ביתו של הרב קוק – בסכנת הריסה

עיריית תל אביב הוציאה צו הריסה למתחם שערי תורה בשכונת נווה צדק, זאת לאחר שהגשמים העזים פגעו קשות במבנה, עד כדי סכנה לציבור. עמותת "ראש יהודי" פועלת למען שימור המקום

חדשות כיפה אורי פולק 18/03/12 10:23 כד באדר התשעב

ביתו של הרב קוק – בסכנת הריסה

עיריית תל אביב הוציאה צו הריסה למתחם שערי תורה בשכונת נווה צדק בעיר, בו התגורר הרב אברהם יצחק הכהן קוק. הצו נמסר בסוף השבוע האחרון בעקבות גשמי החורף האחרונים שפגעו קשות במבנה, חרף העובדה כי המבנה המצוי במקום מיועד ל"שימור מחמיר".

המבנה, שהיה שייך בעבר להקדש ציבורי, מיועד לשימוש ציבורי על מנת להציג את מורשתו של הרב קוק. במהלך השבוע שעבר נפלה התקרה במבנה ופגעה ישירות באחד הקירות, מה שגרם לקריסת הקיר הפונה לרחוב. הסכנה במקום הכריחה את העירייה, לדבריה, להוצאת צו הריסה למקום.

במהלך השנים האחרונות מתנהל הליך משפטי בין הוועדה המחוזית והוועדה המחוזית לבין היזם במקום, המבקשים ממנו כי המבנה ישמש לשימוש ציבורי. היזם, מנגד, מוכן לכך אך מבקש לקבל את זכויות הבנייה שנלקחו ממנו. בהתנהלות מעורבת גם עמותת "ראש יהודי" הפועלת על מנת למצוא פתרון מוסכם בנוגע לעתיד המקום.

אל הסיפור הצטרפה בסוף השבוע גם המועצה לשימור אתרים, שהחלה לפעול למניעת הריסת המבנה. לדבריהם, ההריסה "משחקת לידיו של היזם" להימנע מהוצאות שימור, כמו גם אינטרס ברור של העירייה, לחסוך בהוצאות פיצויים.

בעיריית תל אביב הסבירו כי "במבנה המדובר, שהינו מבנה נטוש בן שתי קומות, התמוטטו בימים האחרונים תקרה וקיר. מיד לאחר שנודע הדבר לעירייה נשלחו למקום מהנדסים אשר קבעו כי המבנה נמצא בסכנת קריסה ומהווה סכנה מיידית לציבור והכריזו עליו כמבנה מסוכן להריסה. כמו כן נחסם הכביש זמנית לתנועה והוצבו מאבטחים באזור".

כמו כן נמסר כי "מאחר שמדובר במבנה לשימור, מעוכב צו ההריסה עד לבדיקת הנושא על ידי מהנדסים ואנשי שימור, הבוחנים את הדרך הטובה ביותר לשמר את המבנה ובמקביל למנוע התמוטטות נוספת וסיכון חיי אדם. כרגע נבחנות הדרכים לשימור הבניין, בתיאום עם נציגי בעלי המבנה והמועצה לשימור אתרים ובמידה ויתאפשר לשמר ולחזק את המבנה בלא צורך בהריסתו כך ייעשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן