בית חצוי: יוגב בעד, סמוטריץ' נגד, כל השאר "אין תגובה"

כבר יותר משבוע שאופציית החבירה של המחנה הציוני לממשלת הליכוד נמצאת בשיח הציבורי. למעט ח"כ סמוטריץ' אף אחד מחברי הכנסת לא מביע התנגדות למהלך

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/05/16 18:01 ח באייר התשעו

בית חצוי: יוגב בעד, סמוטריץ' נגד, כל השאר "אין תגובה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

מאז הודה בפה מלא יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג בקיום של מגעים לחבירתו לממשלת הליכוד והרחבת הממשלה המערכת הפוליטית עוסקת בתנאים, במשמעויות, בתיקים שיקבלו ובסמכויות. אפשר להגיד שהצטרפות לקואלציה תשפיע על ניווט הממשלה והקבינט הבטחוני. המחנה הציוני יעשו הכל כדי להוכיח בכל צומת שהיד שלהם על ההגה והם "משפיעים מבפנים" ולא נכנסו רק כדי לקבל ג'ובים.

זה אומר שיתחיל שוב מו"מ שמחיר הכניסה אליו הוא שחרור מחבלים והקפאת הבנייה. זה בוודאי אומר השפעה על החלטות הקבינט הביטחוני להעניק מחוות לרש"פ שרק לא מזמן סוכל ניסיון היוזמה להוצאת צהל משטחי A. זה אומר אצבעות בוועדת שרים לענייני חקיקה שיבלמו כל חוק שבעתון 'הארץ' יגדירו כ"סכנה לדמוקרטיה".

ולמרות שההצטרפות של המחנה הציוני לקואליציה, תיצור מהפך פוליטי, בבית היהודי משתררת מעין שתיקה של הסכמה, ואין כמעט והתבטאויות נגד האופציה שתקום ממשלה שכזאת. חבר הכנסת מוטי יוגב, אמר ל'כיפה' כי הוא דווקא בעד המהלך של ממשלת האחדות, אף על פי שהוא דוחק את הבית היהודי הצידה. מלשכתו של יוגב אף הוסיפו כי "תמיד ממשלת אחדות היא דבר טוב".

חברי הכנסת שולי מועלם, הרב אלי בן דהן וניסן סלומינסקי מסרו ל'כיפה': "אין תגובה".

חבר הכנסת היחידי שהתבטא נגד המהלך הוא בצלאל סמוטריץ', שאמר ל'כיפה':"אני נגד ממשלת שמאל ולא אוהב מילים מכובסות. עם ישראל בחר ימין וצריך לקבל ממשלת ימין. כל דבר אחר זה שחיתות ציבורית".

בתחלת השבוע, לאחר שהודה בקיום מגעים להצטרפות לממשלה, הסביר הרצוג מדוע הוא שוקל להצטרף לממשלת נתניהו: "אני מודאג ומוטרד מהיקף השנאה ברחובות, האלימות, הגזענות וההסתה נגד אישי ציבור, קציני צבא ושופטים. יש לכולנו אחריות להפחית את השנאה ברחובות ולחזק את הפיוס הפנימי".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', כתבה השבוע לפעיליה כי ההצטרפות לקואליציה תבזה את המחנה הציוני, שכן השליטה העיקרית תישאר בידי מפלגות הימין, ובראשן הבית היהודי, שנחשבת לסממן הימני ביותר בממשלה:"לא מדובר על ממשלת אחדות. מדובר על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת - הבית היהודי".

.