בית המשפט קבע: אולמרט אשם

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הורשע בעברות של מרמה והפרת אמונים בבית המשפט המחוזי בירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/03/15 08:53 י בניסן התשעה

בית המשפט קבע: אולמרט אשם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הורשע בעברות של מרמה והפרת אמונים בפרשת טלנסקי בבית המשפט המחוזי בירושלים, הבוקר, בהחלטה שהפכה את ההחלטה הקודמת.

שנה וחצי לאחר שזוכה, הרשיעו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים את אולמרט במרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זאת 7 חודשים לאחר שתיק טלנסקי נפתח מחדש, לאחר שראש לשכתו שולה זקן חשפה הקלטות שמוכיחות לטענתה כי אולמרט השתמש בכספים שהועברו לו על ידי טלנסקי לצרכים אישיים ולא רק לצרכים פוליטיים.

השופטים יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן פלדמן קבעו כי "ביומני שולה זקן יש תכנים רלוונטים, הם בעלי משקל ממשי. פעמיים במהלך התקופה זקן קיבלה מקופה זו. מדובר בתוספת שנתית למשכורת", והבהירו כי מדובר בתכנים שמשנים את תוצאות המשפט.

החלטת השופטים הופכת את החלטת בית המשפט מיולי 2012 בה זוכה אולמרט מחמת הספק. ההקלטות של שולה זקן שהועלו לדיון בפרשת הולילנד, בה כזכור הורשע אולמרט ונגזרו עליו 6 שנות מאסר בפועל, גרמו לכך שבהחלטה תקדימית החזירו השופטים את התיק לבית המשפט המחוזי. מנגד, גם בהרשעה זו הסיפור לא הגיע לקיצו, מכיוון שכפי הנראה צפוי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לערער לבית המשפט העליון על גזר הדין.

עורך דינו של אולמרט, אייל רוזובסקי, מסר בתגובה להכרעת הדין: "אנחנו כמובן מאוד מאוכזבים. קיווינו לשכנע את בית המשפט שלא להפוך את ההחלטה. עוד לא קראנו את פסק הדין. הבנו שיש שלוש דעות לרבות דעה של אחת השופטות שאומרת שהיה צריך להרשיע מלכתחילה. אחר קריאת פסק הדין אם נחשוב שצריך, נגיש ערעור. אנחנו האמנו שבחומר שהוכח אין כדי לשנות את התוצאה".

"בית המשפט העליון העביר חזרה את התיק למחוזי הוא אמר שכל צד אחרי התוצאה יוכל לערער. אנחנו נקבל את ההחלטה אחרי שנלמד את פסק הדין. מאחר ואנחנו לא מרוצים מהתוצאה יש סיכוי טוב שנערער. התוצאה צריכה להיות שונה. כשלמדנו את הקלטות קיבלנו את התחושה שהרבה דברים נותרו נעלמים, שבקלטות חסרים הרבה מאוד קטעים שהן מכוונות מטרה והאמנו שהן לא קבילות. אנחנו מאוכזבים. צר לנו. ההיסטוריה תשפוט", הוסיף רוזובסקי.