בית המשפט העליון קבע: בחירות חוזרות בבית שמש

בהחלטה של שלושה שופטים נקבע כי יתקיימו בחירות חוזרות בעיר השסועה. כפי הנראה התאריך יהיה 11 במרץ. "התושבים נפלו קורבן למסכת מאורגנת של הפרת חוק", קבעו השופטים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/02/14 16:56 יא באדר א'

בית המשפט העליון קבע: בחירות חוזרות בבית שמש
יחצ, צילום: יחצ

בית משפט העליון קבע היום (ג') כי יערכו בחירות חוזרות בעיר בית שמש תוך 30 יום. ההחלטה התקבלה פה אחד עלי די שלושה השופטים שאמרו כי קיימת אפשרות ממשית שתופעת אי הסדרים בבחירות השפיעה חד משמעית על תוצאותיה. "תושבי בית שמש ומערכת הבחירות נפלו קורבן למסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של הפרת חוק", קבע השופט עוזי פוגלמן.

אלי כהן, מועמד החילונים והדתיים הלאומיים בעיר בירך על ההחלטה ואמרי "אני מברך את תושבי בית שמש ואת אזרחי מדינת ישראל, כי יש כאן דמוקרטיה המקדשת את ניקיון הכפיים. פנינו לעתיד - להביא תקווה לבית שמש".

"ביטול בחירות הוא צעד חריג ביותר", אמר השופט אליקים רובינשטיין. "אך הקושי אינו רק בתוצאה, אלא גם בתמונה שנגלתה, ואינני בטוח שראינו את כולה אלא את חלקה בלבד".

ביום הבחירות בעיר מצאה המשטרה כ-160 תעודות זהות בדירה בעיר ועלה חשד שקבוצת פעילים ניסתה לנצל אותן ולהצביע במקום בעליהן. בעקבות גילוי זה הורה בית המשפט המחוזי על קיום בחירות חוזרות בעיר. ראש העיר הנבחר משה אבוטבול ערער לבית המשפט העליון על ההחלטה וטען כי אין היגיון לערוך בחירות חוזרות מכיוון שהפער בין המועמדים היה גדול פי כמה וכמה מכמות התעודות שנתפסו. היום נדחה ערעורו והעיר צפויה לגשת לבחירות חוזרות בעוד חודש.

"התמונה המצטיירת מפסק הדין של בית המשפט המחוזי לגבי האופן שבו התנהלו הבחירות בעיר בית שמש היא מדאיגה ומטרידה", קבע השופט עוזי פוגלמן ומחייבת את השלמת החקירה המשטרתית במהירות ונקיטת הצעדים שבכללם בחירות חוזרות.