בית המשפט: המרכולים בתל אביב לא יסגרו בשבת

השופט אביאם ברקאי דחה לנובמבר את הדיון בנושא סגירת המרכולים בתל אביב בשבת עד לאחר החלטת שר הפנים גדעון סער בנושא. המשמעות: המרכולים בתל אביב ישארו פתוחים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/08/14 11:37 יח באב התשעד

בית המשפט: המרכולים בתל אביב לא יסגרו בשבת
Radu Bercan / Shutterstock.com, צילום: Radu Bercan / Shutterstock.com

שופט בית המשפט לעניינים מקומיים, אביאם ברקאי, החליט הבוקר (ה') לדחות לנובמבר את הדיון בנושא סגירת המרכולים בתל אביב בשבת, בעקבות הבקשה שהוגשה על ידי עיריית תל אביב. הדחייה תיעשה עד החלטת שר הפנים גדעון סער בנושא. בינתיים, אישר השופט את המצב הקיים והמרכולים בעיר ימשיכו לפעול בשבתות עד להודעה חדשה.

החלטת בית המשפט מגיעה לאחר שאתמול (ד') הגישה עיריית תל אביב בקשה לבית המשפט למתן צו איסור פתיחת עסק בימי המנוחה על מנת להורות על סגירתם של סניפי המרכולים שפועלים בעיר גם בשבת. במסגרת הבקשה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מקומיים ביקשה עיריית תל אביב להוציא צו איסור פתיחת עסק במעמד צד אחד ולהורות לסניפי המרכולים להימנע מפתיחתם בשבתות וחגים בניגוד לחוק העזר שאושר.

ביום ראשון אישרה מועצת העיר את חוק העזר העירוני שנועד להסדיר את פתיחתם של מרכולים ופיצוציות בעיר בשבתות. על פי חוק העזר, שעבר ברוב של 18 חברי מועצה מול 4 מתנגדים, יפתחו באישור 165 עסקים ברחבי העיר, בחלוקה לרבעים שונים ועל פי צורך, זאת בניגוד לכ-300 הפתוחים כיום. עוד נקבע כי ההיתרים יינתנו לתקופה של שנתיים, הם יהיו אישיים ויקבעו בהגרלה. כרגע מההיתרים יינתנו לרשתות כגון AP:PM וטיב טעם.

בבקשת העירייה בית המשפט פורטו מועדים בהם חולקו קנסות למרכולים בשל פתיחה בשבת. העירייה הוסיפה וקראה לבית המשפט להוציא צו למניעת פתיחת החנויות בשבתות ובחגים ולקבל צו לסגירה מיידית של החנויות בשבת.

הפעילות החדשה של עיריית תל אביב מגיעה על רקע ביקורת קשה שהגיעה לפני כחודשיים מכיוונו של שר הפנים גדעון סער, שלא אישר חוק עזר קודם, שביקש לפתוח הפעלה גורפת של עסקים בשבת. "אותם בעלי עסקים עבריינים שפעלו במשך שנים בניגוד לחוק ופתחו את עסקיהם בשבת, חרף האיסור לעשות כן, יקבלו כעת 'פרס' בדמות היתר רשמי לפתיחת עסקיהם בשבת, היתר שמקורו נובע מהפרת החוק על ידם בתקופה שקדמה לתיקון חוק העזר... יש בכך משום עידוד עבריינות ופעולה בניגוד לחוק", מתח סער ביקורת נוקבת על המהלך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן