בית המשפט הורה להסיר את "שלטי הצניעות" בירושלים

בית המשפט קבע ששלטי הצניעות, המורים לנשים להתלבש ב"התאם" אינם חוקיים ויש להורידם בהקדם. בינתיים הם עומדים במקומם.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/02/16 12:37 ט באדר א'

בית המשפט הורה להסיר את "שלטי הצניעות" בירושלים
Lisa Mathon-cc-by-sa, צילום: Lisa Mathon-cc-by-sa

בית המשפט קבע ששלטי הצניעות, המורים לנשים להתלבש ב"התאם" אינם חוקיים , היועץ המשפטי הורה להסירם - אבל בעיריית ירושלים מוצאים שלל סיבות להשארת "שלטי הצניעות" על כנם. לאחרונה, פנתה העירייה למתלוננות, והציעה להן "להעביר נוסח לשילוט חלופי" לשלטי הצניעות.

לאחר מכן נטען כי העירייה מסירה שלטי צניעות חדשים באופן מיידי, אך בכל הנוגע לשלטי הצניעות הוותיקים, שהפכו לסמל של השכונות החרדיות, יש לאפשר לה לטפל בנושא תוך הידברות עם התושבים החרדים. זאת, בניגוד להוראה מפורשת של היועמ"ש הקודם, יהודה וינשטיין, שהגדיר את שלטי הצניעות, כהדרת נשים פסולה.

סגן היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, כתב מכתב ובו הסביר מדוע הסרת השלטים מתעכבת: "העיר ירושלים נמצאת בגל טרור שבו אירעו למעלה מחמישים פיגועים בארבעת החודשים האחרונים", נימק היועץ. "טרם עלה בידינו לקדם את הטיפול בפנייתך, שכן המצב הביטחוני מחייב הן את המשטרה והן את הפיקוח העירוני לתת תשומות אכיפתיות לעניינים דחופים יותר, ובמיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בשלטים שקיימים זה עשרות בשנים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "השלטים המדוברים הוצבו לפני למעלה מ-50 שנה ואנו מעדיפים להסירם בהידברות. אנו סבורים כי עוד לפני כן יש לחשוב על מספר פתרונות כדי להסיר את הכיתוב המדיר נשים בין באמצעות הסרת כלל השילוט ובין בשינוי מהותי של הנוסח הקיים. יצויין כי בשנים האחרונות כל שילוט חדש שמוצב בניגוד לחוק מוסר ונאכף".