בית המשפט הורה לאשה להחזיר חלק מכספי המזונות לבעלה לשעבר

גבר ששילם לגרושתו את מלוא סכום המזונות בפעם אחת, דרש חלק מהם כעבור זמן מה לאחר שאחד מילדיו החליט לגור עימו. משסירבה האשה, הוא פנה לבית המשפט שחייב אותה לעשות כן

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/01/17 14:10 ב בשבט התשעז

בית המשפט הורה לאשה להחזיר חלק מכספי המזונות לבעלה לשעבר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

השילמת וגם גידלת? גבר ששילם מראש לגרושתו דמי מזונות בגובה של מאות אלפי שקלים דרש את חלקם בחזרה, לאחר שאחד מילדיו ביקש לעבור להתגורר עימו. למרות סירובה, ביהמ"ש למשפחה הורה לאשה להחזיר את הסכום המבוקש.

האב הגרוש החליט לקצר את משך זמן תשלום דמי המזונות ובחר לשלם לגרושתו מראש, את כל סכום המזונות עבור גידול ילדיהם. שנתיים לאחר מכן החליט אחד מילדיהןם המשותפים להעתיק את מקום מגוריו אל בית האב. האחרון אמנם שמח לשהות זמן רב יותר במחיצת בנו, חש תסכול מכך שגם שילם לאשתו לשעבר סכום כסף גדול וגם החל להוציא כספים נוספים למטרת גידול בנו.

האב הגרוש פנה מספר פעמים לאם בבקשה להשיב את הכספים ששולמו לה מראש, ומשנענה בסירוב, פנה לבית המשפט ולדרש החזר של חלק מדמי המזונות. בהליך שהתנהל בביהמ"ש למשפחה נקבע בסופו של דבר - כי על האישה להשיב לידי בעלה לשעבר את דמי המזונות והמדור ששולמו על ידו מראש על התקופה שבה הילד לא גר עמה.

עו"ד מיקי שיפמן, שייצג את האב, אומר כי "הבחירה לשלם את מלוא חוב המזונות והמדור מראש היא בחירה מסוכנת, משום שהחיים מאד הפכפכים, ופעמים לא מעטות נמצא כי אבות ששילמו את המזונות והמדור מראש עשו מקח טעות, ואף נאלצו לשלם את הכספים בכפל - גם לגרושה - וגם לאחזקת ילדיהם בפועל.

לדבריו, "חשוב לזכור כי המזונות והמדור אותם שילמו אבות גרושים לנשותיהם לשעבר - הם תשלומים שניתנים לילדים בעבור מחייתם ורווחתם מדי חודש, זאת בהנחה שהם גרים עם אמם, וכאשר המצב משתנה - אין מניעה לפנות לבית המשפט ולבקש הפחתה במזונות, ואף החזר מזונות - בשל שינוי הנסיבות".