בית המשפט בפסק דין תקדימי: תואר רב אינו מהווה תחליף לתואר ראשון

במסגרת מכרז לפיקוח במשרד החינוך טענו רבנים כי יש להכיר בתעודת הרבנות שלהם כמקבילה לתואר ראשון כפי שהיה נהוג עד כה. בית המשפט דחה את הטענה בטענה כי התארים מקבלים רק למדרגות השכר

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 14/09/14 12:24 יט באלול התשעד

בית המשפט בפסק דין תקדימי: תואר רב אינו מהווה תחליף לתואר ראשון
אילוסטרציה פלאש 90, צילום: אילוסטרציה פלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הכריע לאחרונה בסוגיה בעלת משמעות ללא מעט רבנים, או כאלה שאינם משמשים כרבנים אך מחזיקים בתואר רב. שני רבנים שביקשו לגשת למכרז של משרד החינוך ולהפוך למפקחים בחינוך החרדי גילו שבניגוד לשנים קודמות - התואר שמסמיך אותם לרבנות לא מספיק כדי לעמוד בקריטריונים של המכרז.

בפסק הדין קבע השופט, אייל אברהמי, כי התואר רב מוכר בנציבות שרות המדינה כמקביל לתואר ראשון - לצורך קבלת הטבות בשכר, אך הוא איננו מהווה תחליף לתואר ראשון. ולכן רבנים המחזיקים ברשותם תעודת רבנות מהרבנות הראשית לישראל לא יכולים לעמוד בתנאי הסף במכרזים בהם קיימת דרישה לתואר אקדמי ממוסד מוכר להשכלה גבוהה.

בעבר התנגדו בחמ"ד לדרישה לפי מנהלי בתי ספר יחוייבו להחזיק בתואר שני. "אם יגיע אדם אחד עם תואר שני באומנות ומולו אדם עם תעודה של כושר לדיינות שהיא תעודה של גוף ממלכתי עם בחינות ותוצאות הרי שההשכלה שלהם צריכה לקבל את אותו משקל" - הסביר בזמנו הרב אבי גיסר.

כמו כן, קבע השופט כי דרישתו של משרד החינוך לחייב תואר ראשון עבור מפקחים בציבור החרדי הינה דרישה סבירה, זאת לאור העובדה שבציבור החילוני הדרישה לתפקיד המקביל היא לתואר שני. לדברי השופט " מי שלו תואר אקדמי יש סיכוי רב יותר, שיכיר וייחשף לתוכנית הליבה ויוכל לפקח על הנחלתה של זו" ולכן הדרישה לתואר ראשון הינה סבירה והגיונית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן