"בית המשפט אישר רציחה של אדם חי"

ד"ר אוריאל לוינגר, רופא בכיר בבית החולים ´מעייני הישועה´ זועם על החלטת בית המשפט לאשר המתת חסד לחולה בניוון שרירים. "מציע לבית המשפט שישכור בריונים לפעולות אלו. בית המשפט הטיל פסק דין מוות על החולה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/12/14 11:16 יח בכסלו התשעה

"בית המשפט אישר רציחה של אדם חי"
דוברות, צילום: דוברות

"פסק דינו של בית המשפט המחוזי המאפשר ניתוק חולה ממכשיר הנשמה , שבעטיו של ניתוק זה החולה ימות, הינו רציחה המאושרת על ידי בית המשפט של אדם חי". כך אומר היום (ד') ד"ר אוריאל לוינגר, סגן מנהל מחלקה פנימית בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק בתגובה לפסיקת בית המשפט לפיו יותר לנתק את מכשירי ההנשמה לחולה בניוון שרירים.

כזכור, אתמול (ג') פורסם כי בית המשפט אישר לנתק את מכשירי ההנשמה של חולה בניוון שרירים סופני, על פי בקשתו ובהסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. האישור הגיע לאחר שהתברר כי לא מדובר בניתוק המכשירים אלא בהפחתת זרם החמצן והאטת פעילות מכשירי ההנשמה כך שהחולה ימות, דבר אשר יש לו סימוכין הלכתיים.

"התדרדרות ערכית זו, מראה באופן המוחשי ביותר את המדרון החלקלק שעליו מחליקים השופטים", תוקף ד"ר לוינגר בתגובה להחלטת בית המשפט. כרופא פנימי העובד עם אוכלוסיה רווית חולי אך היודעת ומוקירה את ערך החיים, איני יכול שלא לצעוק כנגד החלטה זו של בית המשפט. חולה זה יכול היה לחיות עוד שנים מספר, ואפילו ליצור דברים חשובים במהלך חייו, ראו סיפורו של ד"ר רחמים מלמד, החולה במחלה זו, אך בית המשפט הטיל פסק דין מוות עליו".

"אנו חונכנו לרפא ולעזור לחולה. עזרה מסוג זה, להרוג את המטופל, אינה בתחום העשייה הרפואית. לצורך כך אני מציע לבית המשפט שישכור מבצעים - בריונים לפעולות אלו. אנחנו הרופאים לא שייכים בפעולות אלו. הם נוגדות את המוסר האנושי, הדתי והאוניברסלי ובוודאי אינן בתוך הפעולות המוטלות על הרופא. פסק דין מוות אינו קיים במדינת ישראל - אך נראה שהוא קיים במסיכה אחרת. אם כן טלו תליינים לצורך כך”.