"בית המכפלה" בחברון פונה בכוח בהוראת שר הביטחון

שר הביטחון ברק טען כי "לא ניתן להכתיב לשלטון עובדות בשטח". דיירי הבית: "כל הבטחותיו של נתניהו התגלו כמשענת קנה רצוץ"

חדשות כיפה אורי פולק 04/04/12 13:39 יב בניסן התשעב

"בית המכפלה" בחברון פונה בכוח בהוראת שר הביטחון
אילוסטרציה andydr-cc-by-sa, צילום: אילוסטרציה andydr-cc-by-sa

"בית המכפלה" בחברון פונה היום (ד') בשעות הצהריים בהוראת שר הביטחון אהוד ברק ובאמצעות שוטרי משטרת ישראל. פינוי המקום הוצא בעקבות הצו שניתן למתיישבים שפלשו. המתיישבים בבית טענו כי הפינוי עבר בכוח, דיווח שהוכחש בשלב זה על ידי המשטרה. שר הביטחון אמר לאחר הפינוי כי הוא ימשיך "לפעול לשמירת החוק והדמוקרטיה תוך הבטחת מרות המדינה על אזרחיה".

עוד ציין שר הביטחון כי הבקשה להיתר עסקה וכן חוקיות הרכישה ימשיכו להתברר באופן מקצועי וללא פניות, "אך לא ניתן לאפשר מצב בו ננקטות פעולות המנוגדות לחוק במטרה לקבוע או להכתיב לשלטון עובדות בשטח", אמר השר ברק.

מתיישבי "בית המכפלה" אמרו בעקבות הפינוי כי "מסתבר שבעל הבית של הממשלה הוא אכן אהוד ברק ונתניהו נותר פקודו הכנוע. כל הבטחותיו של נתניהו התגלו כמשענת קנה רצוץ". גם ח"כ אורי אריאל ציין כי "למרות החלטת ראש הממשלה, שר הביטחון מבזה את נתניהו והליכוד. על הליכוד להתעשת, למנוע את החרפה ולהתחיל למשול באמת".

כפי שדווח בכיפה, עשרות מתיישבים מחברון נכנסו בשבוע שעבר לבית שנרכש על ידם בסמוך לחניון מערת המכפלה, זאת למורת רוחם של גורמים בצה"ל שטענו כי מדובר ב"פרובוקציה מיותרת". אל המקום, שנקרא בפי המתיישבים "בית דיירי המכפלה", נכנסה קבוצת תושבים שהציגה לכוחות הביטחון מסמכים המעידים על רכישת הבית. "ברוך השם זכינו להמשיך את מפעלו של אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה לפני כ-4000 שנה", אמרו המתיישבים, "היום, אנו, בניו, ממשיכים בדרכו וקונים בית באותו המקום ומרחיבים את אחיזת הבנים בעיר האבות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן