בית הדין הרבני בחיפה התיר למסורב גט לשאת אישה שניה

בצעד חריג החליט בית הדין הרבני להתיר לבעל לשאת אישה שניה, זאת לאחר שהיה מסורב גט במשך שלוש שנים. האישה לא שיתפה פעולה עם בית המשפט, ולא נכנעה גם לאחר שהושמה במאסר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/09/14 12:07 כח באלול התשעד

בית הדין הרבני בחיפה התיר למסורב גט לשאת אישה שניה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בית הדין הרבני האזורי בחיפה היתר בשבוע שעבר בצעד יוצא דופן לאדם לשאת אישה שניה מבלי לקבל גט מאישתו הראשונה, כך מתפרסם באתר Lawguide. ההיתר, הכפוף לאישורו של נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב יצחק יוסף, ניתן לאחר שנים של סירוב מצד האישה לשתף פעולה בהליך הגירושין.

לפני כשלוש שנים עלו נישואי בני הזוג, אשר חיו יחד במשך 18 שנה ללא הצלחה בהבאת ילדים לעולם, על שרטון והבעל הגיש תביעת גירושין נגד אשתו. בתביעה טען כי עזב את הבית תשעה חודשים קודם לכן לאחר שאישתו רצה אחריו עם פטיש באיום לפגוע בו וכן טען כי הוא נתון להשפלות ולצעקות.

במהלך הדיון שהתקיים בנושא התחמקה האישה משאלות הדיינים וטענה כי הבעל חייב לה פיצוי עבור הגירושין ובעקבות טענותיה קבע בית הדין כי תגובת האישה למהלך הדיון תמוהה והוא מאשר לבני הזוג להתגרש.

האישה סירבה לקבל את פסק הדין ולקבל גט מבעלה, ובדיון השני טענה כי הוא אשם בעובדה כי לא הצליחו להיכנס להריון במשך 18 שנה. על פגיעה זו בזכותה הטבעית להרות לטענתה, היא דרשה את סכום כתובתה - מיליארד דולרים. הבעל מצדו טען כי הדברים לא נכונים והסביר כי האישה עברה מספר טיפולי פוריות, ובדיקת זרע אשר עבר הייתה תקינה.

הדיינים הסבירו לאישה כי אם לא תוכל להוכיח שאי כניסתה להריון נגרם באופן חד משמעי בשל התנהגות הבעל לא תוכל לקבל כל פיצוי, בוודאי לא את סכום כתובתה. בתגובה הפסיקה האישה להגיע לדיונים, לא לקחה ייצוג משפטי ולא הגיבה לטענות שהושמעו נגדה. למרות איומים במאסר בגין בזיון בית המשפט, ולאחר מכן מאסר בפועל, לא הסכימה האישה לשתף פעולה עם בית המשפט.

במשך שלוש שנים הובילו הדיינים את האישה לבית הדין תחת צו הבאה ובליווי המשטרה על מנת לנסות להביא לפיתרון את המצב המוזר, אך האישה סירבה לשתף פעולה. בשבוע שעבר כאמור קבע בית הדין כי ייתנן לבעל היתר נישואין לאישה אחרת, בתקווה כי יוכל באמצעותה להביא ילדים לעולם, ללא גט מהאישה הראשונה. בית המשפט יוסיף לדון בכתובת האישה, שכן במקרה של נישואיי הגבר לאישה שנייה יש לה זכות לקבל את כספי הכתובה בסך מיליארד דולרים.