ביש עתיד כבר לא מודאגים מבנט?

בין שתי המפלגות שהיו פעם "אחיות" ישנה מתיחות מאז נפילת הממשלה הקודמת אך נראה כי למרות זאת שר החינוך לשעבר חבר הכנסת הרב שי פירון מאושר מתפקודו של בנט

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/08/15 14:43 כא באב התשעה

ביש עתיד כבר לא מודאגים מבנט?
Tomer Neuberg, פלאש 90, צילום: Tomer Neuberg, פלאש 90

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, שהשמיע בעבר חששות לגורל הרפורמות שהעביר במשרד מפרגן בפוסט נלהב לשר החינוך החדש, נפתלי בנט ומצהיר כי הוא מאושר מתפקודו. "הבוקר אני רוצה לפרגן לנפתלי בנט. בלי אבל. ככה. פשוט. את המחלוקות הגדולות נניח בצד", כתב פירון.

הוא התייחס לגורל הרפורמות אותן טיפח והביע את שביעות רצונו מההתנהלות העכשווית, "נפתלי נוהג באומץ ולא משנה את כיווני הפעולה העקרוניים של המשרד. הוא מחזק את הלמידה המשמעותית. מבין שיש כאן כיוון אסטרטגי להבטחת הרלוונטיות של מערכת החינוך הישראלית".

הרב פירון התייחס גם לרפורמת המתמטיקה של בנט וייחס אותה לעצמו, "הוא ממשיך את התכנית בה התחלנו במתמטיקה. לראשונה עלה מספר הנבחנים בחמש יחידות לימוד, לראשונה הקצו משאבים גדולים. נפתלי ממשיך, כל הכבוד".

הוא מנה פעולות נוספות של נפתלי בנט ושיבח אותו עליהן, "הוא ממשיך במהלך לחידוש החינוך המקצועי ולחיזוק החינוך הטכנולוגי. הוא ממשיך במהלך לחיזוק התקצוב הדיפרנציאלי. הוא ממשיך להסתמך על אנשי המקצוע הטובים בישראל: המנכ"לית וצוות ההנהלה הבכירה. והיום, המתווה להקטנת מספר התלמידים בכיתה הוא עוד צעד נכון בכיוון. כל הכבוד!!!".

הרב פירון יצא מגדרו כדי לשבח את תכניתו החדשה של בנט שהתפרסמה הבוקר ואמר "רשמו לפניכם: החדשות בדבר 1000 מורים שניים בכיתה הם החדשות הגדולות של היום! זהו אירוע בקנה מידה עצום משום המגדיר את כיוון ההוראה ודמות הכיתה של המחר". גם פה הוא ייחס את הרפורמה לעצמו, "התפיסה שגיבשנו, לנוכח מה שמתחולל בעולם, מבהירה ששאלת גודל הכיתה היא לא השאלה החשובה. יחס מורה - תלמיד, יכולת פיצול הכיתה לקבוצות, לצד העמקת הקשר, העמקה וגיוון יכולות ההוראה של המורים, הכשרה של פרחי הוראה, ועוד", כתב הרב פירון והוסיף, "אני מאושר הבוקר כי עוד תכנית דגל שחלמנו עליה יוצאת לדרך, ואני שמח שנפתלי מניח את האגו בצד וממשיך עם התכניות הללו".