בישיבתו של הרב מהצפון מנסים להתאושש ולשדר עסקים כרגיל

בישיבתו של הרב מהצפון מנסים להתאושש מהסערה שפקדה אותם בשל מעצרו של ראש ישיבתם ומשדרים עסקים כרגיל. הרב אליהו לכיפה: יש תחושה שירד עול

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/07/15 09:39 כז בתמוז התשעה

בישיבתו של הרב מהצפון מנסים להתאושש ולשדר עסקים כרגיל
Basel Awidat, פלאש 90, צילום: Basel Awidat, פלאש 90

שבועיים לאחר שהתעוררו לסערה עצומה, בעקבות חשיפת המעשים אשר עשה על פי החשדות הרב מהצפון, ומעצרו המתוקשר, מנסים בישיבתו להתאושש ולשדר עסקים כרגיל.

מבדיקה של 'כיפה' עולה כי למרות הקשיים, מנסים בישיבה להמשיך לגייס תלמידים לישיבה הגבוהה לשנה הבאה, תוך שהם מבהירים כי פרשת הרב מהצפון הינה פרשייה קשה, אך צריך להמשיך הלאה.

"זה משבר לא פשוט וקשה מאוד להתאושש, אבל אנחנו מקווים שהישיבה תמשיך לעבוד כסדרה", אמרו גורמים בישיבה ל'כיפה'.

גם הרב שמואל אליהו, שחקר את הפרשה וגרם להדחתו של הרב מהצפון, מבהיר בשיחה קצרה ל'כיפה' כי הישיבה ממשיכה כסדרה ואף מתאוששת. "הישיבה ממשיכה במלוא העוצמה. יש תלמידים שאומרים שהגיבנת ירדה, מרגישים שהעול ירד. הרב היה מאוד נחרץ, היה קובע מה מותר ומה אסור לעשות".

היום יתבצע לראשונה עימות בין הרב מהצפון לבין המתלוננות במשטרה. במכתב שכתבו אמש המתלוננות הן תקפו את הרב בחריפות. "ברוך ה' השתחררנו ממך", ממשיכות המתלוננות. "אתה נמצא בבית הסוהר וכנראה שתישאר שם שנים ארוכות ארוכות. בזכות המאסר שלך אנחנו יכולות להרים ראש. בזכות הדין שנעשה בך אנחנו יודעות שאתה הרשע ואנחנו בסדר, שאתה העקום ואנחנו ישרות, שאתה טמא ומתועב ואנחנו הקורבנות, הנפגעות".

"כדאי שתדע שאחרי כל השנים האלה שהפחדת אותנו אנחנו כבר לא מפחדות. ההפחדות שלך כבר לא עובדות עלינו. אחרי כל השנים הללו, שלקחת לנו את המשענות שהיו לנו, עכשיו סוף סוף יש לנו גב. הקהילה איתנו, הציבור כואב את כאבנו. ראשי הישיבות מסבירים לתלמידיהם כמה אתה תועבה וכמה אנחנו פגועות. גם האנשים שהצלחת להטעות בתחילה מבינים את גודל צביעותך. הספרים שלך נזרקו לגניזה, השיעורים שלך נמחקו, התמונות שלך נשרפו".

"אם הייתה לך טיפה של יושר, של צדק, של אמת, הייתה מבקש ממנו סליחה, אבל לבך היה תמיד לב של אבן. עליך נאמר "כל האומר אחטא ואשוב - אין מספקים בידיו לעשות תשובה". אתה כמו כל הרשעים הגדולים. אפילו על פתח הגהינום לא עושים תשובה".

"אתה לא תעשה תשובה כי כולך 'קודש קודשים', 'צדיק עליון' לא צריך לתקן את מעשיו", הן כותבות בציניות. "אנחנו יודעים כי אם היית יכול היית ממשיך במעשיך. כולנו זוכרות איך איימת על חיי ילדנו בשמות הקודש, בספרי קודש, בסיפורי קודש, בשמות הצדיקים, בתורה הקדושה, הכל בשביל להכשיר את המעשים המתועבים שלך. סיפרת שהכל אצלך הוא בלי יצרים, רק לעשות טוב לנו וטוב לעולם".

"כולנו יודעים שהאמת היא הפוכה. אתה רשע. צריך להלקות אותך. לסקול אותך. התורה אומרת שלא ינקה ה' את אשר ישא את שמו לשווא. אם תצא חי מהכלא אחרי עשרים שנה לא תהיה לך מנוחה לא בארץ ישראל ולא בחו"ל, לא בעולם הזה ולא בעולם הבא. זה העונש שמגיע למי שפגע בדברים המקודשים ביותר, באהבה, בזוגיות במשפחה".