ביקורת בשמאל נגד תוכנית הלימודים של בנט

במשרד החינוך ישיקו בשנה הבאה שנת היובל לשחרור ירושלים תכנית לימוד חדשה שכבר עכשיו סופגת ביקורת בטענה שאינה מתייחסת מספיק לערביי העיר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/05/16 11:03 ח באייר התשעו

ביקורת בשמאל נגד תוכנית הלימודים של בנט
אילוסטרציה Hadas Parush, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה Hadas Parush, פלאש 90

במשרד החינוך עומלים בימים אלו על תכנית חדשה שיזם השר, נפתלי בנט, לציון יובל לאיחוד ירושלים שיחול בשנה הבאה.

מדובר בתכנית לימודית שתעסוק בירושלים על כל מרכיביה ותעמיק את הקשר של תלמידי ישראל לעיר הבירה. התכנית שתושק בשנת הלימודים הבאה משלבת במגוון מקצועות שנלמדים תכנים העוסקים בירושלים וכוללת כמה מערכי שיעור בנושא. אלא שכרגיל זוכה התכנית גם לביקורת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית בטענה שהתכנית לא מספיק מתייחסת לערביי ירושלים שמונים שליש מתושבי העיר וכן לנושא האסלאם והקשר שלו לירושלים.

טענה נוספת שעלתה, בתכנית מפנים את התלמידים בכיתות ה' עד ו' להמשיך וללמוד במסגרת לימודי ההיסטוריה והתנ"ך על בית המקדש באתר "הר הקודש" שמוצע לתלמידים כמקור מידע ביבליוגרפי.

לטענת המבקרים הפניית התלמידים לאתר המדובר אינה ראויה, שכן האתר גם מארגן עליות להר הבית על פי כללי ההלכה, ומדבר על חזון בית המקדש תחת האמירה "המסע טרם הגיע אל קיצו, שיבנה בית המקדש במהרה בימנו". בעלי האתר, הם חלק מ"פרויקט ירושלים הבנויה", שתכננו תכניות לבניית בית המקדש השלישי.

זוהי לא הפעם הראשונה שתכניות הלימוד של משרד החינוך בהובלתו של בנט סופגות ביקורת, ספר האזרחות החדש שהודפס השנה עורר ביקורת רבה כשלפי טענות השמאל הוא אינו מתייחס מספיק להיותה של מדינת ישראל דמוקרטית ומתמקד יותר ביהדותה של המדינה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לפניית גל"צ כי "תכנית ירושלים תתייחס לירושלים כסיפור שלם וכתמונה מלאה, לרבות כל האוכלוסיות בעיר. התכנית נמצאת בתהליכי גיבוש ובניה, ולפיכך עדיין לא ניתן לפרסמה. בכל מקרה, לא ישובץ בתכנית שום מקור מידע בעל אופי פוליטי".