בין רצוי למצוי

"ידעתי שאנשים רבים לא יבינו את המהלך" אורי אריאל מסביר למה עזב את הבית היהודי

חדשות כיפה אורי אריאל 30/12/08 00:00 ג בטבת התשסט

לפני יותר משנה התחלנו - חברי הכנסת - בתהליך לאיחוד מלא של המפלגות הדתיות, מתוך הכרה שזהו צורך ציבורי גדול ביותר.

כבר מהרגע הראשון התברר, שלמרות הדמיון יש הבדלים לא קטנים ועלינו למצוא דרך לגשר ולתאם כך שכל דעה תבוא לידי ביטוי. צעד אחר צעד, לאט ובזהירות עמלנו כדי למצוא את הנוסחה לאיחוד. ובסוף הקמנו את "המועצה הציבורית" שתבחר את הרשימה בהמשך לפריימריס לראשות המפלגה, ואני מודה לחברי המועצה על מאמציהם.

זו הייתה - לדאבוני - התגשמות החלום ושברו.

ה"מועצה" שהתחילה את עבודתה עם המון מוטיבציה, גילתה אחריות גדולה ונחישות. עם זאת, ביטלה את הפריימריס וגם את הרשימה בחרה ללא שיתוף. הח"כים לא ביקשו לעצמם שום "סידור עבודה" כפי שהושמץ, אלא ביקשו לוודא שאכן מגוון הדעות והעמדות בציבור באים לידי ביטוי. לא לחינם הלך הבית היהודי וקרס בסקרים. ציבורים רחבים החליטו לא להצביע לו.

ציבור גדול חש שמגיע מצב בו דעותיו אינם זוכות לייצוג הולם במועצה וברשימה. רבבות של מצביעים, החליטו פשוט לא להצביע כלל - או ללכת לרעות בשדות זרים.

מיד לאחר החלטת ביטול הפריימריס פרשו שני חברי הכנסת של אח"י (הרב לוי ואפי איתם), ופרסום הרשימה הביא לפרישה מידית של תנועת "מולדת", ולהבנה אצלי, שלמרות שנבחרתי למקום השלישי לא תהיה לנו יכולת אמיתית להשפיע על דרכה של המפלגה. קיבלתי יותר ויותר פניות מרבנים, אנשי ציבור והרבה מאוד אנשי שטח , לא לוותר ולהבטיח שקול של ארץ ישראל ישמע ברמה. לא בגמגום ולא בהתנצלות.

לצערי, למרות מאמצים מיוחדים שעשיתי, לא גילתי בהנהגה הנבחרת הבנה למצוקתם של נאמני הארץ, ולא הצלחתי ליצור יחד עם ההנהגה מנגנון שיבטיח ייצוג ועמידה נאמנה על ארץ ישראל.

לאחר לבטים קשים, החלטתי להמשיך ולהיות נאמן לדרך בשנים האחרונות ולהתמקד בהצלתה של ארץ ישראל. למרות מיקומי הגבוה בחרתי בדרך קשה. ידעתי שאנשים רבים לא יבינו את המהלך, אבל העקרונות מחייבים. יכולתי להיות ראשון ברשימת "האיחוד הלאומי" אבל ויתרתי לטובת ההצלחה בדרך.

אז מה עכשיו?

ניסינו להביא למהלך של איחוד הציבור הדתי - והבאנו לאיחוד כוחות הימין. כנראה שעדין הנקודה שהיום מרכזת יותר אנשים, היא ארץ ישראל.

הקמת "האיחוד הלאומי" מחדש והכנסת כל המפלגות הימניות לתוכו, מבטיחה עמידה חזקה על זכותנו בארץ, ובאותה העת מבטיחה ניצול מלא של כל כוחות הימין, וימנע את התקלה של בחירות 1992 בהם קולות רבים לא עברו אחוז החסימה ונפלו לפח. הצעד שלי לא גורם לאובדן קולות, אלא בדיוק להיפך: יציל את כל הקולות שעלולים היו ללכת לאיבוד, או לא להצביע כלל, או להצביע לליכוד, ש"ס וישראל ביתנו.

אני מתחייב שלא להכפיש את "הבית היהודי" ומאחל ומקווה להצלחתו. אני אף מאמין שבנוסף על הסכם העודפים עליו אנו נחתום, נצליח אחר הבחירות לתאם עמדות ולפעול בתאום ובשיתוף פעולה, לקידום ארץ ישראל החינוך ושאר הנושאים הקרובים לליבנו.

אורי אריאל מתמודד ברשימת האיחוד הלאומי לכנסת


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368