בחירות 2015: רגעי ההכרעה

רגעי ההכרעה. בעוד דקות ספורות תסתיים ההצבעה לכנסת ה-20, ואזרחי ישראל ידעו מי יהיו נציגיהם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/03/15 14:40 כו באדר התשעה

בחירות 2015: רגעי ההכרעה
שראל בסה מקרית ארבע (צילום: אסף מרום), צילום: שראל בסה מקרית ארבע (צילום: אסף מרום)

21:48: דקות ספורות לסיום ההצבעה לכנסת ה-20. בעוד 12 דקות ידעו אזרחי ישראל על פי המדגמים מי יהיו כפי הנראה נציגיהם לכנסת הבאה.

20:40: נכון לשעה 20:00 הצביעו 65.7 אחוזים מהבוחרים. שעה ועשרים למדגמי הערוצים השונים ולסגירת ההצבעה.

19:45: השר נפתלי בנט בכפר המכביה: "השלמתי עכשיו עכשיו שיחות עם עשרות ראשי מטות, וביקרתי בעוד עשרות מוקדיםתמונת המצב לא קלה - יש פה שתי תופעות האחת, התגייסות המונית של השמאל ארגון V15 ואחרים, ולצערי גם התגייסות של הליכוד בעוצמות חסרות תקדים נגד הבית היהודי. אסור לתת לציונות הדתית ליפול, אסור לתת לבית ליפול.

"ברגעים אלה, פעילי הבית היהודי עוברים דלת, דלת בערים שונות בארץ. אנחנו צריכים לזכור - הגוש הוא מה שחשוב, ולא המפלגה. צריך לזכור - הגוש הוא מה שחשוב, ולא המפלגה. גם רה"מ זקוק לבית יהודי גדול לצידו, ואני מקווה שמיליון האזרחים שעוד לא הצביעו, יידעו להצביע ימין".

"יש יסוד אמיתי לחשש שרה"מ 'שותה' לנו מנדטים. אני מקווה שזה ייחדל בשעתיים האחרונות להצבעה להצבעה. הציבור צריך לדעת שאסור לתת לציונות הדתית ליפול. הממשלה והכנסת זקוקים לציונות דתית. לבית היהודי. ואנחנו בשעתיים שנותרו הולכים לעשות כל מאמץ לבלום את המתקפה הגדולה של הליכוד. אסור לתת לנו ליפול".

19:30: צפו בסרטון משעשע של משפחה מפעילי הבית היהודי: למי תצביעו?

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/317201549455.mp4[/embed]

19:00: הרב אבינר בראיון קצר ל'כיפה': "חיוני עכשיו להצביע ליחד. היא מגרדת את אחוז החסימה, ולכן מי שטובת הימין היא מעיינו צריך להצביע ליחד. אם יצביעו לבית היהודי זה אולי יוסיף קול, אם יצביעו לליכוד אולי זה יוסיף קול. אם יצביעו ליחד ארבעה קולות יתווספו לימין", הוא אומר כשהוא מתכוון לכך שאם יחד לא תעבור את אחוז החסימה יאבדו ארבעה מנדטים לימין.

"למדתי שבע שנים מתמטיקה באוניברסיטה", הוסיף הרב. "בין היתר למדתי קבלת החלטת בתאני אי וודאות, כשבעזרת כלים מתמטיים מחשבים את התשואה המירבית. במקרה שלנו לא צריך להיות מתמטיקאי. כל מי שיש לו שכל ישר מבין שלטובת הימין צריך להצביע יחד".

18:45: עד השעה 18:00 הצביעו 54.6% מהבוחרים.

17:57: יוני שטבון: "שלטון הימין בסכנה של ממש, הערבים עוד יביאו להקמת ממשלת שמאל. רק יחד חזקה תביא לניצחון הימין, חייבים להתעורר. אני ער לקמפיין של גורמים בימין כנגדנו, אבל גם הם צריכים להבין שבלי יחד חזקה נלך כולנו לאופוזיציה ונראה כיצד ציפי ובוז'י הורסים את המדינה. זוהי שעה גורלית ושלטון הימין בסכנה אמיתית, זה לא הזמן לחוסר אחריות ולאבדן עשתונות. מוכרחים יחד חזקה, אני קורא למחנה הלאומי להצביע בחכמה ולהביא לממשלת ימין".

אלי ישי: "על כתפיה של מפלגת יחד. עזרו לנו להכתיר את נתניהו. מי שרוצה את ביבי כראש ממשלה, שיצביע קץ. צריך להפנים שבלי מפלגת יחד חזקה אין רוב לנתניהו אצל הנשיא, ולמעשה אין ממשלת ימין. אני קורא לציבור המחנה הלאומי לצאת ולהצביע, שיעורי ההצבעה של הערבים בעלייה, V15 עובדים בכל הכוח - אנחנו מוכרחים לעבוד ולעבוד קשה. בנט ממשיך לתקוף אותנו גם עכשיו וחבל. באשר לגופם של דברים, צר לי מאוד על הנימה הגזענית בדבריו של בנט"

17:30: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בסיור קלפיות בירושלים: חרשתי את הארץ. ראיתי עולם של שמאל מאורגן וממומן ותורים ארוכים. אצל הימין אדישות. צריך שהעם יתעורר. אותו כסף שזורם לארגוני השמאל כדי לתבוע את חיילי צה"ל, זורם עכשיו כדי להביא פעילים מחוץ לארץ להוציא אנשים מהבתים. אין לנו בית אחר, אנחנו נלחמים על כל מה שאהבנו ועל כל מה שהכרנו"

16:45: עד השעה 16:00 הצביעו 45.4% מכלל בעלי זכות ההצבעה לכנסת.

16:00: חבר הכנסת ניסן סלומינסקי משכנע מצביעים להגיע לקלפיות ולהצביע לבית היהודי.

(צילום: דוברות)

15:55: שיראל בסה מקרית ארבע אומנם מתחתנת היום, אך היא לא וויתרה על הזכות להצביע.

(צילום: אסף מרום)

15:40: הרב קוסטינר, ראש ישיבת מצפה רמון, הגיע להצביע. לאחר צאתו קרא להצביע למפלגת יחד.

(צילום: דוברות)

15:30: הרב הראשי דוד לאו הגיע להצביע בקלפי הסמוכה לביתו שבעיר מודיעין, זאת לאחר שמסר במשך היום סדרה של שיעורי תורה במקומות רבים ברחבי הארץ. לאחר שמימש את זכות הצבעתו, המשיך הרב בדרכו למסירת שיעורי תורה נוספים עד לשעות הערב המאוחרות.

(צילום: דוברות)

(צילום: דוברות)



15:00: 36.7% מהבוחרים הצביעו עד השעה 14:00 בקלפיות ברחבי הארץ.

14:30: על פי מידע המתפרסם בשעות אלו, גורמי שמאל השקיעו 60 מיליון ש"ח על מנת להביא אלפי ערבים ישראלים להצביע ולהטות את התוצאה לטובתם. בימין מודאגים מאוד מהמצב וכל ראשי המפלגות קוראים לצאת ולהצביע.

12:55: עד השעה 12:00 הצביעו 26.5% מהבוחרים. מדובר בנתון נמוך במעט לעומת מערכת הבחירות שעברה שעמדה על 26.7%.

12:45: גבר כבן 90 מעד בצאתו מההצבעה בקלפי בשכונת נווה יעקב בירושלים ונהרג. צוות מד"א קבע את מותו. מדובר בחותנו החורג של חבר הכנסת זאב אלקין.

12:30: העיתונאי בן כספית טוען בדף הטוויטר שלו כי במגזר הערבי ישנם עד עתה אחוזי הצבעה גבוהים. המשמעות: גוש השמאל מקבל חיזוק מצד הערבים, לאחר קריאות לצאת להצביע מצד אנשי הרשימה המשותפת. אם לא יהיו אחוזי הצבעה גבוהים במחנה הלאומי המשמעות בפועל תהיה יותר מנדטים למפלגה הערבית.

12:15: לאחר שביחד הגישו עתירה על כך שבמפלגת ש"ס עושים שימוש אסור בתמונת הרב יצחק יוסף מצביע בקלפי, הוציאו בלשכת הרב יוסף הבהרה: "הבוקר התפרסמה ללא רשות תמונת כבוד הראש״ל הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף מצביע בקלפי, כבוד הראש״ל מבקש מכלי התקשורת לכבד את פרטיותו ואת החוק ולהימנע מפרסום תמונתו בכל אמצעי".

12:00: במפלגת יחד טוענים כי הם מקבלים מאז שעות הבוקר עשרות פניות של תומכי המפלגה על בלבול בקרב המצביעים באשר לפתק ההצבעה הנכון. מקור הבלבול הוא בדמיון האותיות בין פתק ההצבעה של מפלגת "פרח", שאותיותיה הן "נץ", לבין פתק ההצבעה של מפלגת יחד, שאותיותיה הן "קץ". לפיכך, החליפו מועמדי המפלגה את תמונת הפרופיל שלהם לפתק המפלגה.

במקביל, הוגשה עתירה דחופה לוועדת הבחירות מטעם עו"ד איתמר בן גביר לאחר שלטענתו מפלגת ש"ס עשתה שימוש פוליטי בתמונתו של הרב יצחק יוסף מצביע. לטענתם מדובר בפעילות לא חוקית שכן לרב הראשי לישראל אסור להיות מעורב פוליטית . בעתירה נטען כי מדובר בצעד בלתי חוקי שמבזה את הרב ופוגע במוסד הרבנות

11:15: מנתונים של וועדת הבחירות המרכזית עולה כי נכון לשעה 10:00 הצביעו 13.7% מהמצביעים, כמות גבוהה בכ-3 אחוזים יותר מאשר הבחירות הקודמות.

11:10: סגן השר הרב אלי בן דהן הגיע לציון הקבר של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. "באתי לציון הקבר של מורי ורבי הראש"ל הרה"ג מרדכי אליהו זצוק"ל והתפללתי להצלחת הבית היהודי היום, טב, כי אני מאמין שזו הדרך הטובה ביותר שתשמור על תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל".

(צילום: דוברות)

11:00: השר נפתלי בנט ביקר אצל משפחתו של אורי אורבך ז״ל. בפגישתם סיפרה המשפחה על חזונו של אורי לחבר בין דתיים לחילוניים ובין כל עם ישראל וביקשה מנפתלי להמשיך להגשים את החזון. רגע מרגש במיוחד היה כשביתו של אורי ניגנה את השיר אבא של אביתר בנאי.

השר בנט אמר כי ״אורי אורבך חסר לי תמיד והיום יותר מתמיד. הוא התחיל את המהלך הגדול של הבית היהודי, הוא זה שאמר שהבית היהודי גשר שכולם צריכים להתחבר ממנו ובעזרת השם נגשים את חזונו ונצליח לחבר את עם ישראל״.

(צילום: גור דותן)

10:30: במפלגת יחד מדווחים על התנכלויות רבות, זיופי פתקים ואיומים בקלפיות ברחבי הארץ, ולפני זמן קצר כבר הוגשה עתירה ראשונה לוועדת הבחירות לצו ביניים.

למטה מפלגת יחד הגיעו דיווחים ממשקיפים בחיפה, ירושלים, כפר הרא"ה, תל ציון וישובים נוספים על גניבות פתקי יחד, מניעת הכנסת משקיפים של יחד לקלפיות, וקלפיות בהן אין כלל פתקי הצבעה של תנועת יחד שסימנה "קץ".

בישוב תל ציון עוכב פעיל של מפלגה חרדית אשר גנב פתקי הצבעה של יחד מהקלפי. מועמד יחד המוצב במקום התשיעי, הרב אילון ברוש אשר היה עד לגניבת הפתקים אמר בתגובה: "כמועמד מס' 9 מטעם מפלגת יחד פשוט בהלם! אנו אנשי תורה! אנו חייבים לשמש דוגמא אישית לנקיון כפיים וליושר! ולכן פונה אני לכל הציבור צאו לבחור אבל תכבדו את כל הדעות. תבינו ותפנימו שכוחינו הוא באחדותינו לא באחידותינו".

בנוסף הופצו בריכוזים החרדיים מודעות ובהן קריאה, ככל הנראה אשר אינה אמת, כביכול בשם הרבנים המקובלים הרב משה צדקה והרב יצחק ברכה, ובהם איומים והפחדות כלפי מצביעי תנועת יחד.

עו"ד איתמר בן גביר ואלדד רבינוביץ' הגישו לפני זמן קצר לוועדת הבחירות המרכזית עתירה דחופה לצו ביניים כנגד תנועת ש"ס בשל הפצת המודעות.

בעתירה מבקשים עורכי הדין להורות למשיבה (תנועת ש"ס) להימנע מכל צורה ואופן של איום והפחדת מצביעים מלהצביע למפלגת יחד, ובפרט באמצעות שימוש בטרמינולוגיה הלכתית ו/ או רוחנית.

9:10: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הצביע. "הבוקר הנחתי תפילין והתפללתי כדי שעם ישראל יהיה מאוחד, כדי שעם ישראל יהיה חזק", אמר לאחר מכן. זה היום שלנו. זה היום של מי שאוהב את ארץ ישראל, זה היום של מי שאוהב את הדגל שלנו, זה היום של מי שאוהב את המדינה שלנו, זה היום שלנו. היום ישראל מרימה את הראש. חבר שלי אורי אורבך זל חסר לי הבוקר. הוא אמר פעם: ״הבית היהודי הוא לא גשר שדורכים עליו, אלא גשר שמתחברים ממנו״. ועם ישראל הולך להתחבר"".

(צילום: גור דותן)

9:00: ח"כ יוני שטבון, הצביע לפני שעה קלה (שלישי) בקלפי הסמוכה לביתו והתקבל בשירה וריקודים על ידי פעילי יחד שהיו במקום. "האווירה נהדרת והשטח בוער", אמר שטבון, "בע"ה יחד תהיה הפתעת הבחירות ותבטיח את ניצחון המחנה הלאומי. אלו בחירות גורליות שיכריעו לאן פניה של ישראל. ההצלחה של יחד היא הצלחת המחנה הלאומי, ואנחנו הולכים לעשות את זה בע"ה".

שטבון הוסיף כי "אני קורא לחברי המחנה הלאומי לצאת להצביע. זה נכון לגבי כל מערכת בחירות, אבל הפעם יותר מתמיד".

משם המשיך שטבון לקברו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל ונשא תפילה במקום. "אנחנו עושים היסטוריה", אמר שטבון, "בפעם הראשונה נולד חיבור בין דתיים לאומיים, חרדים ומסורתיים מתוך אחריות לזהותה היהודית של המדינה ושלמות הארץ. בע"ה נעשה יחד ונצליח".

(צילום: שי בר חן)

8:50: נשיא המדינה ראובן ריבלין הצביע בקלפי סמוך לבית הנשיא בירושלים.

(צילום: פלאש 90)

7:30: בחירות 2015 לכנסת ה-20 יוצאים לדרך, והקלפיות ברחבי הארץ נפתחו כסדרן, וישארו פתוחות עד השעה 22:00 היום בערב. מיליוני אזרחים יצאו היום להצביע בקלפיות ויכריעו על זהות ראש הממשלה הבא ועל נציגיהם בקדניציה הקרובה.

מעט לאחר השעה 7:00 הצביע ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם רעיתו שרה בקלפי הסמוך לביתו, ואמר כי הוא קורא לכל אזרחי מדינת ישראל לצאת ולהצביע.

"רבים שואלים אותי למי אתקשר ראשון אחרי הבחירות. הטלפון הראשון יהיה למרים פרץ והטלפון השני יהיה לנפתלי בנט כדי להתחיל בהקמת ממשלה של המחנה הלאומי", אמר נתניהו לאחר מכן.

חברי הכנסת והמועמדים השונים צפויים להצביע ברחבי הארץ ולסייר בין הקלפיות השונות. בידיעה זו נעביך לכם עדכונים על הבחירות לאורך כל היום.