בחירות לרב ירושלים - חצי הגמר

קבלו את שבעת המועמדים הציונים דתיים לתפקיד הרב הראשי של ירושלים

חדשות כיפה אפרת רוט-הלוי 16/07/09 00:00 כד בתמוז התשסט

בחירות לרב ירושלים - חצי הגמר

תהליך בחירת רב ציוני לירושלים הולך ומתקדם.

שבעה מועמדים סופיים מהציונות הדתית הגיעו ל"שלב הגמר" בהתמודדות על משרת הרב הראשי לירושלים מתוך מועמדים רבים שהגישו מועמדות.

שבעת הרבנים שנבחרו עברו ועדה מיוחדת בראשותם של הרב דרוקמן, הרב אריאל והרב ליכטנשטיין, שאמורים לייצג את הציבור הדתי-ציוני בכללו, מבני עקיבא ועד לציבור החרדל"י.

לבסוף, מתוך שבעת הרבנים, ייבחר על ידי קהילות ירושלים, רב אחד שיתמודד על משרת הרב הראשי מטעם הציונות הדתית.

המועמדים הסופיים הם:

הרב ישעיה שטינברגר-רב שכונת רמת שרת ור"מ בישיבת הכותל,

הרב איתן איזמן - רב קהילת ישראל הצעיר קריית משה וראש רשתות החינוך צביה ונעם,

הרב יוסף כרמל - ראש מכון ארץ חמדה,

הרב דוד לבנון - רב קהילת נועם בגבעת שאול,

הרב נחום נריה- לשעבר ר"מ בישיבת הכותל,

הרב איסר קלונסקי-רב שכונת גבעת מרדכי,

הרב אריה שטרן-ראש מכון הלכה ברורה.

"רק רב אחד ייבחר" אומרים במועצת העיר. "לצערנו אנחנו יודעים שאם יהיה יותר ממועמד ציוני אחד- לא יהיו לו סיכוי. חייב להיות נציג ציוני אחד".

"זאת פעם ראשונה שהציבור הדתי מאד כוחות" אומרת לכיפה רחל עזריה, חברה במועצת העיר ומי שפעלה להנעת התהליך. "הציבור שלנו לא ממש טוב בלאחד כוחות. הפעם כולם פועלים יחד למצוא מועמד אחד בלבד שכולם יעמדו מאחוריו".

"אני מאוד מקווה שייבחר רב ציוני ראשי, אבל חשוב לי יותר שיהיה זה רב שגם החילונים יוכלו לקבל" היא מוסיפה. "מי שמשתמש בשירותי הדת של העירייה הם בעיקר חילונים. האופי שיהיה לרבנות ישפיע מאוד על הקשר של הציבור החילוני ליהדות. האם הם יתחתנו בדרך יהודית או לא? או במצב של אבל, האם יתנו לנשים להגיד הספד או שהן פשוט ייבחרו בדרך קבורה אלטרנטיבית? צריך שהרב הראשי יבין שיש ציבור חילוני שאי אפשר לנכר אותו לירושלים וליהדות".

"הציבור הציוני בעיר, בין דתיים ובין חילונים, מבין שלגביו לא מדובר ב"סידור משרה" " אומר דוד הדרי, סגן ראשי עיריית ירושלים. "זה מינוי לתפקיד שלמחזיק בו ישנה השלכה ישירה על כל אורחות החיים, כגון במקוואות, ברישום לנישואין ועוד". סגן ראש העיר הוסיף כי "הציבור החרדי בעיר לא מסתמך על פסקי הרבנות, וממילא פונה לבד"צים למיניהם ומפעיל מערך כשרות עצמאי, מערך עירוב שבת עצמאי וכיוצא בזה".

הרבנים שנבחרו לוועדה הם כולם רבנים אשכנזים בגלל עסקה שנחתמה עם תנועת ש"ס. מכיוון שלש"ס יש כוח רב בהצבעה העדיפו במועצת העיר "לוותר" על הרב הספרדי ולתמוך במועמד של ש"ס בתנאי שאלו יתמכו ברב הציוני. המועמד הספרדי צפוי להיות אחד מבניו של הרב עובדיה יוסף.

הרב הציוני שייבחר להתמודד מול הנציגים החרדים, יהיה זה שיהיה מקובל גם על החברה החרדית וגם שייתפס כדמות שיכולה לשמש כרב ראשי לעיר.

"כל שבעת המועמדים שנבחרו בשלב זה ראויים ומתאימים" הודיע דוד הדרי בתגובה לרשימה שפורסמה.

אך רחל עזריה כן הגדירה מועמד מועדף. "רב שיוביל קו הפרדה נוקשה וחוסר הבנה של מעמד האישה לא מתאים, לכן המועמד המועדף עליי הוא הרב כרמל" היא אומרת. "הוא רב שמקובל על הציבור החרדי ועם זאת הוא בעל ראייה רחבה מבין את חשיבות מעמד האישה והשארת החילונים בעיר. לרב כרמל לדעתי יש ראייה רחבה של כלל ישראל".