בחירות? יש אנשים שמתחתנים דווקא היום

את עידן וגל לא מטריד שהם מתחתנים ביום הבחירות, רונן ומעיין ניצלו את היום המיוחד לטובת חתונתם ושגיא והודיה מאמינים שהכל לטובה. יש אנשים שמתחתנים דווקא היום

חדשות כיפה מ´יה טל 17/03/15 14:53 כו באדר התשעה

בחירות? יש אנשים שמתחתנים דווקא היום
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר שלושה חודשי התלבטות ותהייה, היום הגדול בו נעמוד כולנו מאחורי הפרגוד ונכניס את הפתק הנבחר למעטפת הקלפי הגיע. אבל יש אנשים שהיום הזה משמעותי להם מסיבה אחרת לגמרי והתאריך יישמר להם בזיכרון לכל החיים. כשאנחנו נעמוד מאחורי הפרגוד, הם יעמדו תחת החופה; אנחנו מסיימים שלושה חודשי התלבטות, הם מסיימים חודשי הכנות ארוכים; ובזמן בו אנחנו נהיה מרוצים מסיום תקופת הבחירות, הם יתחילו שלב חדש בחייהם.

אחד מהזוגות האלו הם עידן(24) וגל(21) מפתח תקוה שיתחתנו באולמי ויטראז' בנס ציונה. הם קבעו את התאריך לחתונה אחרי שנקבע מועד הבחירות, וההתנגשות בין שני האירועים החשובים לא הדאיגה אותם "אנשים מצביעים בבוקר ואחר כך כל היום פנוי, זה לא מפריע". לדבריהם, כולם מרוצים מהתאריך והתלונות היחידות שהתקבלו לגביו היו מחברים שהעדיפו שהחתונה תתקיים יום לפני כן רק כדי שיוכלו להשלים את שעות השינה ביום השבתון שאחריו.

(צילום: באדיבות המצולמים)

עידן מאוד מתעניין בפוליטיקה "מעניין אותי מי אמר מה, ולאן הדברים יתפתחו" אבל הפעם הם לא מתכננים ללכת להצביע "בעקרון בוודאי שהייתי הולך לבחור, אבל ביום החתונה יש דברים יותר חשובים לעשות. במקום זה אני בוחר ראש ממשלה פרטית לבית שלי".

הם גם לא חוששים משיבוש השמחה בסביבות 22:00, שעת פרסום המדגמים, להיפך, עידן אומר בחיוך "מיד אחרי החופה אני הולך לפתוח את ynet לראות מה התוצאות".

היו בעיות עם ספקים שרצו סכום גבוה יותר על עבודה ביום הבחירות?

"לא נתקלנו בעליית מחירים בגלל התאריך. היחיד שעשה בעיות זה הספר שאחותי רצתה ללכת אליו שאמר שהוא לא עובד ביום הבחירות. עכשיו כשאני חושב על זה צריך לדאוג שגם עצמאיים יקבלו כסף על יום שבתון של יום הבחירות, כדי שיוכלו ללכת להצביע".

רונן ומעיין, בני 24, הוא משרת בקבע והיא סטודנטית לחשבונאות. את החתונה ב'שאטו אירועים' הם קבעו דווקא אחרי שהוכרז מועד הבחירות. "רצינו תאריך אחר אבל זה מה שהסתדר " אומרת מעיין. את התאריך המיוחד, שעלול להיות בעייתי, הם ניצלו והשתמשו בו כקונספט להזמנה שלהם בה נכתב: "ב17 במרץ כולם בוחרים ב'שאטו אירועים' " ומצויר פתק עליו נכתב: 'רמ בראשון רונן ומעיין'. "אנשים התלהבו מההזמנה ואמרו שזה ממש מגניב".

(צילום: באדיבות המצלם)

מספר אנשים כבר הודיעו שלא יוכלו להגיע לחתונה כיוון שהם עובדים בבחירות "הם העדיפו לעבוד ביום הזה ולהרוויח כפול, אבל לנו זה לא היה קריטי כי זה אנשים רחוקים יותר במשפחה".

התאריך המשותף שלכם עם מערכת הבחירות גרמה לכם להתעניין יותר בבחירות הנוכחיות?

"זה פחות העסיק אותנו אבל עדיין חשוב לי ולארוסי ללכת לבחור. אני עוד לא יודעת מתי הקלפי נפתח אבל אם זה יסתדר אני מתכננת להצביע. ארוסי פחות בעניין אבל נראה לי שגם הוא ילך להצביע. חשוב לנו שהימין יעלה"

(צילום: באדיבות המצולמים)

פרסום המדגמים לא משפיע עליה "המדגמים האלה לא אומרים שום דבר, במילא דברים משתנים והתשובות מתקבלות רק בבוקר, לא נראה לי שזה מה שיטריד את האנשים. ואם כן, כולם בטלפונים, אם זה מה שמעניין אותם - שייהנו להם". בחתונה עצמה, מה שחשוב למעיין לדעת זה שהימין ינצח "צריך לדעת שהימין עלו, בעזרת ה' שיעלו וזה רק יחזק את השמחה של החתונה".

באולמי 'ארבע עונות' יתחתנו שגיא והודיה מאשקלון. את תאריך החתונה הם קבעו לפני שהתקבלה ההחלטה על מועד הבחירות וכשזו התפרסמה הודיה חששה "הייתי לחוצה מזה כי לא ידעתי מה זה אומר. פחדתי שיהיו שינויים, שהספקים לא יעבדו באותו יום או ייקרו לנו את המחיר וכאלה. אבל הארוס שלי היה מאוד רגוע. השארנו את החתונה בתאריך המקורי ודווקא יצא לטובה ברוך ה'".

מה היו התגובות של המוזמנים לגבי התאריך?

"אמרו לנו שבטח יהיו כאלה שלא יוכלו להגיע כי הם יעבדו ביום הבחירות, אבל במשפחה שלנו הם לא כאלה, אז כולם יגיעו"

(צילום: באדיבות המצולמים)

בימים האחרונים בכל אתרי החדשות נקבע שעון עצר בדף הבית שספר את הזמן לאחור עד לבחירות הודיה אהבה את הגימיק "זה שיווק אותנו יותר, ככה כולם אמרו לנו שהם עוקבים ויודעים עוד כמה זמן החתונה".

המדגמים שיתפרסמו במהלך החתונה לא מעניינים אותה "אין סיכוי שאני ארצה לדעת מה הם אומרים במהלך החתונה. גם לא נראה לי שזה יעניין מישהו, אולי יותר את המבוגרים. אבל לא את הצעירים. מקסימום הם ייכנסו לאינטרנט בשתים עשרה בלילה לראות במי בחרו".