בושה: רצי מרתון טבריה קיבלו עיסויים מול ארון הקודש

חדר עיסוי הוקם לרצי המרתון בבית הכנסת של מלון ליאונרדו בטבריה והרצים עוסו בלבוש מינימלי מול ארון הקודש. ראש העיר יוסי בן דוד: "אני רואה זאת בחומרה וזה יטופל בחומרה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/01/16 22:36 כט בטבת התשעו

סערה התחוללה בטבריה בסוף השבוע האחרון כאשר ביום שישי האחרון מי שנכנס לבית הכנסת שבמלון "לאונרדו" בטבריה ראה שהוא הפך לאולם עיסוי עבור רצי מרתון טבריה, כך דווח בחדשות10.

בתום המרוץ כמה עשרות רצים ורצות טופלו בחדר העיסויים שהוקם בעבורם באולם בית הכנסת של המלון, וזאת למרות שבכניסה לאולם מצוין במפורש כי מדובר בבית כנסת.

הדבר עורר זעם בעיר שנחשבת למסורתית, וסגן ראש העירייה האחראי על האירוע הגיע למלון כדי לפקח בעצמו על הפסקת העיסויים ופינוי בית הכנסת. לטענת עובדי המלון הסטודנטים שקיבלו רשות מהנהלת בית המלון להשתמש באולם לעיסויים נכנסו בטעות אל האולם הלא נכון ופונו משם לאחר כמה דקות, פרק זמן שונה מטענות חדשות 10 שמדובר היה במשך כמה שעות.

"האירוע הזה נוגע ל-30 רצים מתוך חמשת אלפים. טעות חמורה שנעשתה בתום לב. אנחנו נתחקר את האירוע הזה, אני רואה זאת בחומרה וזה יטופל בחומרה", אמר ראש העיר יוסי בן דוד. רב העיר טבריה, הרב רפאל כהן אמר גם כי מדובר באירוע חמור למרות שהוסיף, כי הוא אינו חושב שהייתה בכך כוונה זדונית.

מלשכת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו נמסר בתגובה לסרטון: "אל לשכת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו הגיעו פניות הערב אודות הסרטה שפורסמה ובה ניתן לצפות בביצוע מעשים מחפירים של חילול הקודש בשטחו של בית כנסת במלון בעיר טבריה. כב' הרב הראשי מביע מחאה על ביזוי בית הכנסת- בית מקדש מעט וציין כי "בית הכנסת הינו בית קדוש לכל יהודי ויהודי. תמונות אלו פוגעות בליבו של כל יהודי"

בכוונתו של כב' הרב הראשי לפנות לגורמים המעורבים באירוע מצער זה ולבקש הבהרות כיצד התאפשרו ביצוע מעשים מעין אלו בשטחו של בית הכנסת. ״דרוש חינוך להטמעת רגשות ראויים כלפי מקום קודש״, הדגיש הרב הראשי.

ממלון "לאונרדו קלאב" ומעיריית טבריה נמסר בתגובה: "בית המלון נענה לבקשת מפיקי האירוע והקצה לסטודנטים לעיסוי אולם ייעודי לטיפול במשתתפי המרתון. הסטודנטים טעו בתום לב ונכנסו לאולם אחר המשמש כבית כנסת. מספר דקות לאחר מכן גילתה הנהלת המלון את הטעות ופינתה אותם לאולם הנכון".