בוגי יעלון במתקפה על הציונות הדתית: "תהליכים של הקצנה"

מיקיר המגזר ליריב: שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון תוקף בנאום את ראשי המכינה בעלי ואת הציונות הדתית: "ההתבטאויות מחייבות חשבון נפש של ראשי המכינה וראשי המגזר, שלצערי מובילים תהליכים של הקצנה באופן מסוכן ביותר"

חדשות כיפה משה מאירסדורף, כיפה 20/07/16 14:52 יד בתמוז התשעו

בוגי יעלון במתקפה על הציונות הדתית: "תהליכים של הקצנה"
דוברות, צילום: דוברות

שר הבטחון לשעבר בוגי יעלון במסעו אל המרכז הישראלי מכוון למי שעד לא מזמן היה יקירו. ההתבטאויות של יעלון מאז התפטר חזרו שוב ושוב על אמירות על 'תהליכים רעים בחברה הישראלית', 'התבהמות' ועוד כהנה וכה.

אבל היום בנאומו בכנס דה מרקר יעלון מכוון היישר למגזר ואומר: "ההתבטאויות של הרב לווינשטיין מצביעות על הקצנה כשזה בא ממי שאמור לחנך. הקצנה במכינה והקצנה במגזר הדתי לאומי. זה מחייב טיפול של הגורמים השונים. ההתבטאויות האלו מחייבות חשבון נפש של ראשי המכינה וראשי המגזר, שלצערי מובילים תהליכים של הקצנה באופן מסוכן ביותר".

כדי להבין את המהפך, כדאי אולי להקשיב ליעלון שלפני 7 שנים, באירוע לציון 25 שנה להקמת היישוב עלי, נאם אז המשנה לראש הממשלה, נאום כציג ממשלת ישראל ואמר: " במרכזו של היישוב נמצא מוסד חינוכי מהפכני ששינה את פני החינוך הגבוה בישראל. מכינת בני דוד חלוצת המכינות, מפקדים מוכשרים הנושאים בנטל הביטחון בשנים האחרונות ומעשי גבורת הלוחמים יצאו להפיח רוח בכל הארץ. מכיר ומוקיר את פעילות המכינה מאז היותי מח"ט הצנחנים.

זו הזדמנות להביע את הערכתי הרבה לסגל המכינה ובראשם הרבנים אלי סדן ויגאל לוינשטיין. הגעתי הנה בשמה של ממשלת ישראל לברככם, להוסיף לפרוח ושגשג להפיץ את התורה המיוחדת הנלמדת בבית המדרש כאן תורתה של ארץ ישראל בכל שדירות העם, לטובת כולנו".

[embed]

]

יעלון שולח גם עקיצה אל מחליפו, שר הביטחון אביגדור ליברמן שלאחרונה פורסם שהוא שוקל לסגור את תחנת גלי צה"ל ואומר: "אני רואה שמתעסקים עכשיו בגל"צ. אז סוף סוף גל"צ ישדר את האמת, 'פרבדה' ברוסית. נדרשת מנהיגות שלא חוששת מביהמ"ש, ואינה חוששת ממשרתי הציבור".

עוד בנאומו חזר יעלון על דברים שאמר במספר ראיונות מאז שהתפטר ודיבר על השיוויון במדינת ישראל "רוח מגילת העצמאות לא מבדילה בין דת, גזע, מין ונטייה מינית. והנה אנחנו רואים ליבוי יצרים. ומי עומד מאחורי זה? פוליטיקאים, כדי לקושש קולות".