בהר חברון מקודמת תוכנית אסטרטגית להוספת אזורי תעשייה

מרכזי תעשייה, מרכז רפואי ויחידות דיור. המנהל האזרחי מקדם מספר תוכנית במסגרת תוכנית אסטרטגית להעצמת האזור. ראש המועצה יוחאי דמרי: "מושיטים יד לשכננו הערבים לשלום של שכנים המבוסס על אינטרסים כלכליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/16 09:35 יא באב התשעו

בהר חברון מקודמת תוכנית אסטרטגית להוספת אזורי תעשייה
יחצ, צילום: יחצ

המינהל האזרחי הבטיח לקדם "תוכנית אסטרטגית" לפיתוח אזור דרום הר חברון, כך פורסם הבוקר ב"הארץ". במסמך פנימי שנשלח בחודשים האחרונים מלשכת ראש המינהל האזרחי לשעבר תת־אלוף דוד מנחם לראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי, התחייב המינהל לפעול להקמת כמה מיזמי בנייה גדולים באזור, בהם מרכזי תעשייה, מרכז רפואי ויחידות דיור. המסמך נשלח בעקבות פגישה שנערכה בין השניים בינואר השנה.

לפי התוכנית, בשטח המועצה יוקמו שני מרכזי תעשייה, אחד לצורכי מסחר באזור ההתנחלות טנא עומרים והשני ל"צרכים לוגיסטיים" באזור העיירה תרקומיא. בשטח המועצה פועל כבר מרכז תעשייתי אחד באזור ההתנחלות עתניאל, בו שוכן גם בניין המועצה. במועצה ובמינהל מתכננים כי המרכזים התעשייתיים החדשים ישמשו הן את המתנחלים באזור, הן את הפלסטינים והן את תושבי אזור הדרום שבתוך גבולות הקו הירוק.

ב'הארץ' מעריכים כי התוכנית נמצאת כרגע בשלבי תכנון ראשוניים בלבד. עם זאת, ביולי בשנה שעברה ביצע צוות קו כחול במינהל - האחראי למציאת אדמות מדינה פוטנציאליות בגדה המערבית - מיפוי של שטחים באזורים אלה, שעשויים לשמש להקמת המרכזים התעשייתיים.

בנוסף למרכזים הללו, התוכנית כוללת הקמת מרכז רפואי באזור אדוריים, שנועד גם הוא לשרת אוכלוסייה ישראלית ופלסטינית. כחלק מהתוכנית צפויות לקום גם יחידות דיור חדשות באזור, אך במסמך לא פורט מספרן או המיקום שבו הן עתידות להיבנות. בנוגע לקידום בנייתן הודגש במינהל כי הדבר ייעשה "בכפוף לאישור הדרג המדיני". סייג זה לא צוין ביחס ליתר המיזמים הנכללים בפרויקט.

בתגובה לעתון הארץ אמר ראש המועצה האזורית הר חברון: "אנחנו מושיטים יד לשכננו הערבים לשלום של שכנים, כזה המכיר במציאות הבאה מלמטה ומהשטח. שלום המבוסס על אינטרסים כלכליים, רפואיים ואחרים שכן אדם לא בוחר את שכניו למגורים, רק את הדרך שבה הוא יתייחס אליהם".