בדובר צה"ל שוב מחללים שבת?

פעילות כוחות צה"ל ללכידת רוצחי מיכי מרק צולמה ונערכה בשבת ומיד עם צאתה שוגרה לכלי התקשורת. נראה שלא היה צורך מבצעי או הסברתי מיוחד. בדובר צה"ל סירבו להגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/16 11:13 כט בסיון התשעו

בדובר צה"ל שוב מחללים שבת?
TPS, צילום: TPS

מיד עם צאת השבת שלחו מיחידת דובר צה"ל לכלי התקשורת סרטונים קצרים המתארים את פעילות כוחות צה"ל במרחב חברון בעקבות פיגוע הירי שביצעו ערבים בהר חברון ביום שישי בצהריים בו נרצח מיקי מרק הי"ד. כך פרסמו באתר 'הקול היהודי'.

מדובר בפעילות שבוצעה על ידי הכוחות בשבת ועריכת החומרים בוצעה, כך מסתבר, גם היא בשבת, שהרי מייד עם צאת השבת, בשעה 20:35 הסרטונים נשלחו לכלי התקשורת.

הדבר נעשה לכאורה בניגוד להוראות הפיקוד העליון המורות על כך שעבודת דובר צה"ל אינה מתירה חילול שבת, לפחות בכל הקשור להפצת המדיה לתקשורת. בעבר אמנם הרבנות הצבאית התירה באופן חריג לשגר חומרי הסברה לאחר משט המרמרה לעזה לפני שש שנים מתוך הבנה שהתועלת העולה מהפצת החומרים, נוכח התעמולה נגד ישראל, חשובה וקרובה להצלת נפשות, אך בהפצת סרטון של פעילות של חיילי צה"ל במרחב חברון לא היה על פניו כל היגיון שכזה.

עבודת דובר צה"ל בשבת מעוררת לעתים רחוקות סערות ומתחים בין הרבנות הצבאית לבין דובר צה"ל. כך למשל לאחר מבצע לכידתו של המחבל שרצח את סמל תומר חזן הי"ד, פרסם דובר צה"ל דברים של המח"ט בכלי התקשורת באמצע השבת. הדבר עורר בזמנו ביקורת חריפה מצד הרבנות הצבאית ובפרט מצד הרב אביחי רונצקי ששימש בעבר כרב הצבאי הראשי.

מדובר צה"ל סרבו להגיב לפניית 'הקול היהודי' ו'כיפה'