בג"צ הורה להרוס את בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב

בית המשפט העליון התעלם מטיעונים לפיהם בית הכנסת הוא מקום קדוש והורה להחריבו עוד השבוע. סמוטריץ: ביהמ"ש העליון שוב מוכיח הניתוק והריחוק שלו מהעם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/10/15 08:17 ל בתשרי התשעו

בג"צ הורה להרוס את בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט העליון פסק אתמול בערב (ב') כי על המדינה להרוס את בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, שהוקם על אדמות שנויות במחלוקת, עוד השבוע, ודחה עתירה שהוגשה מטעם הרב של גבעת זאב.

בג"צ התייחס באריכות לכל הנקודות הבירוקרטיות, אך לדברי הפעילים התעלם לחלוטין מהטיעונים של העתירה כי מדובר ב"מקום קדוש", והמילה "מקום קדוש" כלל לא מוזכרת בכל פסק הדין.

היום (ג') הוא היום האחרון לביצוע הריסת בית הכנסת, אך השופט מלצר הבהיר כי "עיכוב של שבוע לא יחשב כהפרה של פסק הדין".

מתפללי בית הכנסת הודיעו כי הם יצאו למלחמה בהחלטה הגזענית והמקוממת כלשונם. "המתפללים חזרו לבית הכנסת כבר לפני ראש השנה ולא יאפשרו הריסה של בית הכנסת”, נמסר.

"בית המשפט העליון שוב מוכיח את הניתוק והריחוק שלו מהעם”, זועם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ. "בעיצומו של גל הטרור הערבי שפוקד את עמנו בכל רחבי הארץ מורים שופטי בג"ץ על הריסת בית כנסת בארץ ישראל, מה שהם לא היו מעלים על הדעת לעשות למסגד או לכנסיה".

"הניתוק הזה של בית המשפט מהעם הוא הרסני ומסוכן במדינה דמוקרטית. הגיע העת להחזיר את בית המשפט העליון למקומו ולתפקידו הטבעי באמצעות שינוי הרכבו והסדרת מעמדו וסמכויותיו בחקיקה. עד אז נמשיך להיות עדים לפסקי דין חמורים שבינם לבין צדק ושכל ישר אין ולא כלום”.

"חבל שבית המשפט מעניק זריקת עידוד לאויב הערבי ולמכונת הטרור שהוא מפעיל כלפינו.

אני קורא לראש הממשלה לפעול לאלתר להקמת בית כנסת חדש בגבעת זאב, גדול ומפואר מקודמו, שייראה מכל מקום מסביב ויבהיר שלא ניתן יהיה לנצח את עם ישראל, גם לא באמצעות בג"ץ”, הוסיף סמוטריץ.