בג"צ דחה העתירה נגד ההכרה באוניברסיטת אריאל

העתירה, שהוגשה על ידי חלק מהאוניברסיטאות, נדחתה על ידי שופט בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שקבע כי לא נמצאה שום סיבה להתערבות בית המשפט בהחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/13 17:18 כא בטבת התשעד

בג"צ דחה העתירה נגד ההכרה באוניברסיטת אריאל
יחצ אריאל, צילום: יחצ אריאל

היום (ג‘) דחה בית המשפט העליון את העתירה שהוגשה נגד ההכרה באוניברסיטת אריאל בשומרון.

העתירה הוגשה על ידי חלק מהאוניברסיטאות בארץ נגד ממשלת ישראל, המועצה להשכלה גבוהה, מל"ג יו"ש, אלוף פיקוד המרכז, שרי הביטחון, החינוך והאוצר, הות"ת, אגודת הסטודנטים באריאל ארגון הסגל הבכיר באוניברסיטת אריאל, אוניברסיטת אריאל בשומרון והיועץ המשפטי לממשלה והיא נידונה החל מחודש ינואר האחרון בפני נשיא ביהמ"ש העליון - השופט גרוניס, המשנה לנשיא - השופטת נאור, והשופטת ארבל.

בפסק הדין סקר השופט גרוניס בהרחבה את התהליכים והטענות וכתב כי ברמת הסמכויות וחלוקתם, הגורם המוסמך לנושא זה הינו מל"ג יו"ש, יחד עם המפקד הצבאי. בפסיקה נקבע כי תהליך ההכרזה על האוניברסיטה היה סדור וכי ”מל"ג יו"ש צדקה כשלא הסכימה להמתין עד אין קץ“. עוד טען גרוניס כי מל“ג יו“ש ”נהגה כלפי ות"ת בשקיפות מלאה ונתנה לה ההזדמנות לייעץ, אך לא קיבלה תשובה מדוע הנושא לא נידון לגופו“.

לאור העובדה שההליך היה סדור ולא נמצאו בו פגמים ולאור העובדה שמל"ג" יו"ש התייחסה לעמדת ות"ת ונתנה לה הזדמנות להעיר הערותיה, בית המשפט לא מצא כל סיבה להתערבות והעתירה נדחתה.