בג"ץ אישר הריסת ביתו של רוצח ברוך מזרחי

כשברקע הגילוי על רציחתם של שלושת הנערים החטופים, פסק בג"צ כי צה"ל רשאי ויכול להרוס את ביתו של רוצחו של ברוך מזרחי בערב ליל הסדר סמוך לחברון

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 01/07/14 10:43 ג בתמוז התשעד

בג"ץ אישר הריסת ביתו של רוצח ברוך מזרחי
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

ברקע הגילוי על רציחתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, פסק בית המשפט העליון הבוקר (ג') כי צה"ל רשאי ויכול להרוס את ביתו של רוצחו של ברוך מזרחי בערב ליל הסדר סמוך לחברון.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה כי בשנתיים האחרונות חלה התדרדרות במצב הביטחוני ביהודה ושומרון, ובייחוד בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2014, בהם סוכלו כ 96 כוונות וניסיונות פיגוע חמורים של חטיפה, הנחת מטענים וירי, והריסת הבתים מהווה הרתעה חמורה בפני פעילי טרור.

המדינה התחייבה אתמול לאפשר 12 שעות לפחות למשפחתו של עוואד להתפנות, ולהרוס רק את הקומה העליונה מתוך שתיים, בה התגורר המחבל.

בשבוע שעבר, המוקד להגנת הפרט הגיש השגה על הריסת ביתם של בני משפחת רוצחו של ניצב משנה ברוך מזרחי, זיאד עואד, בכפר אידנא. בהשגה נכתב כי "הריסת הבית מהווה פגיעה מכוונת במי שלא פשע".

אתמול (ב') במהלך הדיון שנערך בפני השופטים: מרים נאור, יורם דנצינגר וסלים ג'ובראן, באופן כמעט נדיר, אושר להדס מזרחי, אלמנתו של מזרחי, להתבטא בבית המשפט. שם זעקה בפני השופטים כי משפחתה עוד סובלת מאז רצח בעלה. "דברים על הסבל של המחבל, תסתכלו עלינו. אנחנו סבלנו. היינו חפים מפשע. נסענו ברכב ערב ליל הסדר במחסום שני קילומטרים, ירו עלינו ממארב, המחבל צוחק עלינו וממשיך לירות. פגע בברוך ראה שהוא נפל. ירה בילדים ירה לנו על הראש", זעקה הדס.

כזכור, לפני כחודש נעצרו שני חשודים ברצח קצין המשטרה סגן ניצב ברוך מזרחי בערב פסח האחרון. נגד השניים הוגשו היום כתבי אישום על רצח ברוך מזרחי שנרצח מירי חמוש על מכונית בה נסע עם בני משפחתו ממערב לקרית ארבע, על ידי המחבל עואד ובנו בן ה-18 שני פעיל חמאס שנעצר בשנת 2000, ושוחרר במסגרת עסקת שליט.