בבית היהודי מציעים את יום ראשון כיום חופש לאומי

זאת במסגרת המגעים הקואליציוניים שנפתחו היום, לאחר שנתניהו קיבל באופן רשמי את אישור הנשיא להרכבת הממשלה. במפלגה לוטשים עיניים לתיק הבינוי והשיכון, הפנים והמשרד לשירותי דת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/02/13 12:54 כג בשבט התשעג

בבית היהודי מציעים את יום ראשון כיום חופש לאומי
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

המגעים הקואליציונים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין סיעת ”הבית היהודי“ יחלו היום, לאחר שאמש (מוצאי שבת) קיבל נתניהו את האישור להרכבת הממשלה מידיו של נשיא המדינה שמעון פרס. במפלגה אומרים היום כי כחלק מהמו“מ הם מתכוונים לדרוש את קיצור שעות העבודה ואת קביעתו של יום ראשון כיום חופש לאומי.

במסגרת היוזמה, מתכוונים בבית היהודי להציע מתווה לפיו יום שישי יהפוך ליום עבודה מקוצער. במפלגה טוענים "מדובר ביוזמה סוציאלית שתיטיב עם המשפחות ותפנה את יום ראשון בשבוע ליום של טיולים, קניות ותרבות פנאי“. עוד מציינים במפלגה כי "יוזמה שכזו עשויה גם להוביל ליום לימודים ארוך בשאר ימות השבוע ובכך גם להקל על יציאתן של נשים לעבודה ותסייע בשילוב שומרי המסורת בתרבות הפנאי בישראל".

יודגש כי במפלגה לא המציאו את הגלגל. בסך הכל מדובר ביוזמה די ישנה שהגישו יחד השר סילבן שלום וח"כ זבולון אורלב.

במפלגה מתכוונים לשתף פעולה עם היוזמות השונות בנוגע לשיוויון בנטל, בין מתווה לפיד למתווה יעלון שהציעו גיוס בהיקפים שונים של המגזר החרדי לצה“ל. עוד מבקשים במפלגה לדרוש את השליטה המערך הגיור במשרד ראש הממשלה, במטרה להביא לגיור ”מסביר פנים“ אשר יסייע לגרים בנושא.

בראש צוות המו“מ של ”הבית היהודי“ עומד ח“כ אורי אריאל. לא ברור אילו תיקים מתכוונת המפלגה לדרוש במסגרת המגעים אך במהלך תקופת הבחירות לטשו במפלגה עיניים לתיק הבינוי והשיכון, לתיק הפנים, לתיק המשרד לשירותי דת ולתפקיד סגן שר הביטחון. עקב תוצאות הבחירות, שהשאירו את המפלגה עם 12 מנדטים, ולאור מערכת היחסים בין נתניהו לבנט, מסתמן כי הדרישות של המפלגה יתמתנו באופן ניכר.