באיחור של יממה: מפקד הבית היהודי יצא לדרך

מפקד הבזק הדיגיטלי של הבית היהודי יצא לדרך, לאחר עיכוב של יממה. המפקד ימשך שבועיים. בנט לבוחרים: "צריך אתכם לניצחון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 12:57 כג בכסלו התשעה

באיחור של יממה: מפקד הבית היהודי יצא לדרך
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

באיחור של יממה מפקד הבזק של הבית היהודי יצא לדרך. האתר של המפקד עלה לאוויר וניתן להתפקד ממחשב אישי, אייפד, סמרטפון, או בקישורים ברשתות החברתיות. המפקד ימשך עד ה-29 לדצמבר, ז' טבת, ויכולים להתפקד בו כל אדם בן 17 ומעלה, גם אם אינו עדיין בעל זכות בחירה לכנסת, בעלות של 39 שקלים.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט פנה לציבור הבוקר: "חברים, בשנים האחרונות המחנה הלאומי הושתק. קראו לנו קיצוניים, הזויים, מסיתים. ניסו להשתיק אותנו. אבל הדרך שלנו מנצחת. אנחנו מרימים את הראש, ומפסיקים להתנצל על מי שאנחנו. עכשיו צריך אתכם לניצחון. יש לנו ברשימה את כל הנציגים שישמיעו את קולכם: הם דתיים, חילוניים, מסורתיים, נשים, גברים, צעירים ומבוגרים, עולים חדשים וותיקים. המשותף לכולם: ציונות בלי להתנצל. בלי להתבייש. ערכים פשוטים: ארץ ישראל, תורת ישראל, עם ישראל. אני מבקש מכם: תתפקדו. תבחרו. תשפיעו. הניצחון של כולנו תלוי בכם".

כאמור, המפקד התחיל היום בצהריים, לאחר יותר מיממה של עיכוב. מאות גולשים ומועמדים לפריימריז שניסו אתמול להיכנס לאתר קיבלו את ההודעה הבאה: "אתר המפקד הרשמי יעלה לאוויר בימים הקרובים, ובאמצעותו תוכלו להצטרף כמתפקדים לבית היהודי. אם ברצונכם לקבל הודעה על עליית אתר המפקד - אנא שלחו לנו מייל לכתובת....”

"בהודעות שהוציאו הבית היהודי הם כתבו שהמפקד מתחיל היום ורציתי להתפקד על הבוקר", סיפר אייל, גולש שניסה להתפקד אתמול ל'כיפה'. “היה קשה למצוא את האתר, שלא לדבר על התפקדות. הדבר היחיד שרואים כשנכנסים לאתר זה את ההודעה הזו שאומרת שההתפקדות תתחיל בימים הקרובים". בנוסף לאייל, פנו עשרות גולשים ל'כיפה' וטענו כי הם רצו להתפקד אך אינם יכולים לעשות זאת.

"אנחנו עושים מאמצים לגייס מתפקדים וכל התעכבות משמעותה איבוד קולות יקרים", אומר אחד המועמדים בפריימריז הבית היהודי שביקש שלא לחשוף את שמו. “אם אמרו יום ראשון זה צריך להיות ביום ראשון בבוקר. לא יכול להיות שבמפקד בזק של 15 ימים בסך הכל גוזלים ממנו יום שלם".

בבית היהודי מסרו אתמול בתגובה לעיכוב: “אנו בסגירות של אבטחה ויעלה בהקדם"