"ארץ שלום" תניע הליך דמוקרטי חשוב

בעקבות חשיפת כיפה בדבר הסדקים הפנימיים ב"ארץ שלום", מסביר מנכ"ל התנועה, נחום פצ'ניק: הרב פרומן לא מנהיג אותנו, נגשר על חילוקי הדעות

חדשות כיפה אורי פולק 29/05/11 19:08 כה באייר התשעא

"ארץ שלום" תניע הליך דמוקרטי חשוב
Mintzer ,ויקיפדיה העברית, צילום: Mintzer ,ויקיפדיה העברית

בעקבות חשיפת כיפה בנוגע לסדקים הפנימיים בתנועת "ארץ שלום" ובדבר עזיבתו של הרב רפי אוסטרוף את שורות התנועה, אומר מנכ"ל התנועה, נחום פצ'ניק, כי תנועת "ארץ שלום" תקיים דיון דמוקרטי ראשון על ערכיה ויעדיה.

כפי שדווח לראשונה בכיפה, מתכתובת מיילים פרטית שהגיעה לידי כיפה עולה כי הרב רפי אוסטרוף, יו"ר המועצה הדתית בגוש עציון, החליט לפרוש מהתנועה בשל כוונתה לערוך מפגש פסגה עם גורמי ממשל פלסטיניים בכירים בשכם - זאת בעקבות פרשת רצח בן יוסף לבנת ז"ל. הרב אוסטרוף מסביר כי הוא איננו פורש בשל עצם המפגש עם מושל שכם, אלא בשל העובדה כי מעולם לא התקיים דיון דמוקרטי לגבי יסודות התנועה. "לאחרונה התרבו ההצהרות בשם התנועה על כך שאנו מתנחלים המוכנים לחיות תחת שלטון פלסטיני לאחר הסדר. הצהרה או החלטה כזו לא התקבלה בשום דיון, שאני הייתי ער אליו", הדגיש הרב אוסטרוף.

ואולם, בשיחה עם כיפה טוען פצ'ניק כי "התנועה הוקמה מתוך רצון לקדם שכנות טובה בין מתנחלים לפלסטינים, אך הרב פרומן לא עומד בראשה ולא מוביל אותה". הוא מסביר כי במספר הזדמנויות הדגיש הרב פרומן כי הוא איננו מתכוון להנהיג את התנועה וכי הרב פרומן משמש בעיקר כאחד ממנהיגיה הרוחניים וכמי שפעיליה שואבים ממנו השראה למעשיהם. "הרב פרומן הוא אדם חופשי ואנחנו לא מתבססים עליו, יש לא מעט רבנים שתומכים ב"ארץ שלום", מסביר פצ'ניק.

פצ'ניק מציין כי עזיבתו של הרב אוסטרוף הניעה תהליך דמוקרטי ב"ארץ שלום", לראשונה בתולדותיה. "הזמנתי את הרב אוסטרוף לדיון בין חברים אל מנת לגבש את ערכי התנועה ולהפוך את הקושי הזה - לאתגר חשוב. זו הזדמנות שאנחנו ננצל כדי להסדיר את חילוקי הדעות במסגרת תהליך דמוקרטי", אומר פצ'ניק.