"ארץ ישראל שלנו" נגד שי ניצן: האמנם אין אפליה פסולה?

בתנועה התייחסו להכחשתו של המשנה לפרקליט המדינה ביחס לאפליה הנהוגה כביכול ע"י מערכת אכיפת החוק בין ח"כים מימין ומשמאל: "טענותיך מגוחכות, אם להתבטא בעדינות"

חדשות כיפה אורי פולק 07/08/11 15:51 ז באב התשעא

"ארץ ישראל שלנו" נגד שי ניצן: האמנם אין אפליה פסולה?
מתוך המודעה, צילום: מתוך המודעה

לאחר שהמשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, טען באחרונה כי אין אפלייה פסולה של הציבור הדתי לאומי מבחינת מערכת אכיפת החוק בישראל ולאחר ועידת הפסגה בין רבני הציונות הדתית לבין עו"ד ניצן, טוענת היום (א') תנועת "ארץ ישראל שלנו" כי על אף תגובתו של ניצן, הרי ש"האפליה שנוהגת מערכת אכיפת החוק ביחסה לתקיפות נגד ח"כים מימין ומשמאל היא מבוססת ומדויקת להפליא".

במכתב שהעביר עו"ד התנועה, אביעד ויסולי, נטען כי מערכת אכיפת החוק הפלתה בין תקיפת ח"כים מימין ומשמאל, כמו למשל במקרה תקיפתה של ח"כ יעל דיין בשנת 1996, לעומת תקיפת ח"כ מירי רגב במהלך ביקורה במאהל מחאת הדיור, השנה. "בפרשת כוס התה שנשפכה על ח"כ יעל דיין הקימה המשטרה מיידית צוות חקירה מיוחד ופרסמה שהיא מנהלת "מצוד" אחר החשוד... כתב אישום הוגש מיידית נגד החשוד, וביחד אתו דרשה הפרקליטות נחרצות מעצר מלא עד תום ההליכים. מר לדרמן הורשע בתקיפת איש ציבור ותקיפה הגורמת חבלה בסיום ההליכים נשלח ל - 3 שנות מאסר", מתאר עו"ד ויסולי.

בפרשת ח"כ מירי רגב, משווה ויסולי, "המשטרה לא החלה כלל בחקירה עד שח"כ רגב הגישה את תלונתה, על אף העבירה הברורה שהתפרסמה בכל אמצעי התקשורת. לא הוקם צוות חקירה, החשוד לא נעצר. מכאן שהחשוד לא הושם במעצר מלא עד תום ההליכים, כמו פעיל הימין, מר לדרמן. איש לא מזדרז לחקור, וכתב אישום, ככל הנראה, לא יוגש".

עו"ד ויסולי מציין בנוסף גם את "פרשת ח"כ חנין זועבי והטרוריסטים "פעילי השלום" על ספינת ה"מרמרה", שניסו לרצוח ולחטוף את חיילי שייטת 13 לפני כשנה". לטענתו, "עד היום פרקליטות המדינה לא מצאה לנכון להעמיד לדין את ח"כ זועבי או את "פעילי השלום" בפרשה חמורה זו. איננו מתפלאים - שהרי ח"כ זועבי ו"פעילי השלום" שייכים לצד ה"נאור" וה"מוגן" אצלכם. מכל מקום, נא הסברך המלומד כיצד יתכן שבפרשה זו לא הועמד איש לדין, על אף התקיפות החמושות והניסיונות המתועדים היטב לרצוח את חיילי צה"ל".

במכתב נטען כלפי עו"ד ניצן כי "לנוכח העובדות החד-משמעיות המפורטות לעיל, טענותיך על העדר אפליה בין פעילי ימין ושמאל בטיפול הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק הן מגוחכות, אם להתבטא בעדינות".

עו"ד ויסולי דורש מניצן "להודות באפליה המובהקת באכיפת החוק בין פעילי ימין ושמאל" ואף "להתנצל על כך בפני חברי הכנסת מהימין".