ארגוני ימין דורשים לקיים את הריקודגלים בהר הבית

בתגובה לבקשות למנוע את קיום הריקודגלים ברובע המוסלמי פנו ארגוני הימין בבקשה לקיים את הריקוד המסורתי ברחבת הר הבית. גופשטיין: "יהודי צריך לנסות ולמנוע את הכיבוש הזוחל של ירושלים"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/05/16 10:51 י באייר התשעו

ארגוני ימין דורשים לקיים את הריקודגלים בהר הבית
דובר משטרת ישראל, צילום: דובר משטרת ישראל

לנוכח בקשות של כמה ארגונים מהמשטרה למנוע את כניסת משתתפי הריקודגלים לרובע המוסלמי בטענה שבשנים האחרונות היו מידי שנה קריאות גזעניות ועימותים שהתפתחו עם התושבים המקומיים החליטו בארגוני הימין להשיב בבקשה משלהם - קיום הריקודגלים ברחבת הר הבית.

מדובר בחברי הארגונים "עוצמה לישראל", אנשי להב"ה, ועוד. על פי הנתונים של הבקשה, מדובר במאות רבות של משתתפים, אם לא יותר. מבחינה מציאותית מדובר בבקשה חסרת סיכוי, הסבירות שהמשטרה תאפשר ריקוד עם דגלים ברחבת הר הבית נמוך מאד.

"יהודי צריך לנסות ולפעול כדי למנוע את הכיבוש הזוחל של ירושלים בידי הערבים ואנו מקווים שעד ליום ירושלים יאפשרו לנו כבר את הריקוד", מסביר ל'כיפה' יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין את ההיגיון שעומד מאחורי הבקשה חסרת הסיכוי. לדבריו, הם ינסו בכל מקרה לרקוד ברחבת שער האריות מתוך תקווה שיתנו להם להיכנס דרכו למרות שבשנים האחרונות המשטרה הודיעה עוד טרם למצעד כי לא תאפשר כניסה דרך שער האריות.

לשאלה האם אין זה מן הראוי להתחשב בכך שהשנה יצא יום ירושלים בתחילת חודש הרמדאן המוסלמי משיב גופשטיין כי הממשלה מתחשבת כל השנה ברגישות המוסלמית ויהיה זה מן הראוי שביום שחרור ירושלים יתחשבו ביהודים ויאפשרו ריקודגלים בהר הבית. "שחררנו את ירושלים אך אנו מידי שנה מחזירים עוד ועוד חלקים ממנה. הניסיון למנוע את מעבר הריקודגלים ברובע המוסלמי הוא עוד שלב בכיבוש הזוחל של ירושלים שממשלת ישראל לא עושה דבר כדי למנוע אותו", אומר גופשטיין.