ארגוני המקדש ל"צהר": איך שכחתם את בית המקדש?

במטה ארגוני המקדש הביעו מורת רוח נוכח העובדה כי התוכנית לרפורמה ברבנות הראשית של ארגון רבני "צהר", התעלמה לחלוטין מנושא הר הבית ובית המקדש

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/08/12 14:23 ח באלול התשעב

ארגוני המקדש ל"צהר": איך שכחתם את בית המקדש?
ישראל מידד, מטה אירגוני המקדש, צילום: ישראל מידד, מטה אירגוני המקדש

מטה ארגוני המקדש שיגר היום (א') מכתב תלונה לארגון רבני "צהר" בעקבות התוכנית שפרסמו רבני הארגון בסוף השבוע האחרון, בדרישה לרפורמה ציונית-דתית ברבנות הראשית לישראל.

במטה הביעו מורת רוח מכך שהתוכנית החדשה של "צהר" לא כללה שום התייחסות לנושא המקדש - אלא רק לתחומים היומיומיים בהם עוסקת הרבנות הראשית לישראל, נכון להיום. "לצערנו ארגון הרבנים המכובד שכח לכלול בהצעתו את הנושא המהותי ביותר, זהותו היהודית של הר הבית, והחתירה להקמת המקדש בתוכו. לב לבה של היהדות שוב נזנח מאחור", ציינו במטה המקדש, שהדגישו כי "אין זה מקרה בודד, הר הבית שכוח ומושכח".

"המטה המשותף לארגוני המקדש תובע את עלבון ההר, עלבון הבית החרב ועלבונה של השכינה", נכתב ל"צהר", "ילמדונו רבנינו, ממי אם לא מידכם נבקש זאת. האם שכחנו את שבועת 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני'? האם אין דורש לציון אפילו בקרב הרבנים?".

במטה ארגוני המקדש מזכירים כי בעבר נעשו כמה וכמה ניסיונות ופניות של גדולי ישראל לעורר את הרבנות הראשית מתרדמתה בעניי, וברבנות הראשית אף קיימת ועדה לענייני המקומות הקדושים שבראשה עומד כיום הרב שמואל אליהו. עם זאת, אותה ועדה לא קדמה שום עניין פרקטי ביחס למקדש, נכון להיום.

"אנו קוראים לארגון 'צהר' לתבוע ממנה לעשות את עבודתה, להכשיר את הלבבות לעבודת המקדש, לעלות בהר, לייסד הבית ולחזק את יד ישראל שם", סיכמו במטה ארגוני המקדש את מכתבם.