אסור להעתיק עבודות באוניברסיטה? לא על פי הרב אברהם יוסף

בתשובה לשאלה האם מותר להעתיק עבודה באוניברסיטה ענה רב העיר חולון "מותר וזו מצות גמילות חסד". סטודנטים זועמים: "מדובר בדבר שהוא קלקול מוסרי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/03/14 16:05 כה באדר ב'

מותר להעתיק עבודות באוניברסיטה, כך לפחות על פי רב העיר חולון הרב אברהם יוסף.

במדור השאלות והתשובות באתר 'מורשת' נשאל הרב יוסף "חברה שלי צריכה להגיש עבודה באוניברסיטה, היא לקחה עבודה מוכנה של מישהי אחרת וביקשה ממני לשנות את הניסוח כדי שהעבודה לא תראה אותו הדבר (העבודה מוגשת לאותו מרצה). אני חושבת שמרצה מודע לתעשיית מיחזור העבודות שנעשית בקורס שלו (עובדה שכל שנה הוא נותן בדיוק את אותה המשימה) אבל אני לא בטוחה. האם מותר לי לעזור לחברה שלי לנסח מחדש את העבודה?"

בעוד שעל פניו מדובר בדבר שאסור מכיוון שהוא נוגד את חוקי האוניברסיטה וכן כי מדובר בהעתקה גרידא, ענה רבה יוסף תשובה קצרה ומפתיעה "מותר, וזו מצות גמילות חסד, בפרט כאשר היא שולטת היטב בחומר".

בתגובה לדבריו, שיגרו סטודנטים החברים בתאי הסטודנטים של תנועת נאמני תורה ועבודה, לרב מכתב נזעם בו טענו כי מדובר בפועל במתן גושפנקה לגניבה. "מדובר בדבר שהוא קילקול מוסרי והיאך ניתן למצוא לו צידוק כלשהו? מלבד העובדה שמבחינת חוקי האוניברסיטה הדבר הינו עבירה משמעתית חמורה, אנו כסטודנטים העמלים מידי יום על עבודות ומבחנים, מצטערים לראות מתן לגיטימציה לרמאות ולויתור עצמי במטלות הסטודנטים", כתבו הסטודנטים.

עוד מביאים הסטודנטים את דבריו של הרב פיינשטיין זצ"ל אשר טוען כי מדובר לא רק מתוך 'דינא דמלכותא' אלא גם מדין התורה שכן מדובר גם בגניבת דעת וכן בגנבת דבר של ממש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן