"אמונה" נגד בנט: למנות נשים לוועדה לבחירת הרבנים הראשיים

תנועת הנשים הדתיות מאיימת לפנות לבג"ץ במידה ולא יכהנו נשים כחברות בוועדה לבחירת הרבנים הראשיים. במכתב לנתניהו נטען כי במציאות הנוכחית "יש פגם משפטי עמוק, בוטה וחמור"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/05/13 19:40 ז בסיון התשעג

"אמונה" נגד בנט: למנות נשים לוועדה לבחירת הרבנים הראשיים
יחצ, צילום: יחצ

תנועת האישה הדתית ”אמונה“ דורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שתי נשים לנציגות הממשלה בוועדה לבחירת הרבנים הראשיים. התנועה יוצאת בכך נגד הצעת החלטה שהגיש השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, לפיה הדיין דוד מלכה ימונה ליו"ר ועדת הבחירות ונציגי הממשלה בה יהיו נתן נתנזון והשר לשעבר הרב יצחק לוי. הצעת בנט, למעשה, מקבעת את המציאות לפיה כל אנשי הועדה - גברים.

במכתב עליו חתום עו“ד אילן בומבך מטעם ”אמונה“, נטען כי המציאות הזו לא מקובלת על התנועה, מפני שבראש ובראשונה ”יש בו פגם משפטי עמוק, בוטה וחמור שמן הראוי לתקנו בטרם תאשר הממשלה את השמות שהונחו בפניה".

"כלל לא ידוע למרשתי כי מישהו מן הממשלה או מטעמה, בחן ברצינות את האפשרות למנות שתי נשים לנציגות מטעם הממשלה, בוועדת הבחירות שבנדון. וזאת על-מנת להביא לידי כך שבוועדת הבחירות יהיו לפחות שתי נשים מתוך חמשת החברים, כך שיינתן ביטוי הולם לנשים בוועדת בחירות זו“, נכתב.

ב“אמונה“ הביעו פליאה על הצעתו של בנט וטוענים כי מדובר ב“מכה קשה ביותר על חוק שיווי זכויות האישה ועל עיקרון השוויון לפני החוק ככל שהוא נוגע לייצוגן ההולם של נשים במוסדות השלטון“. בתנועה שוקלים לעתור לבג“ץ במידה ולא ימונו נשים כנציגות לוועדה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן