אמה של אדל ביטון הודיעה: אתמודד בפריימריז הבית היהודי

במהלך היממה האחרונה הודיעו בתיה כהנא דרור, אדוה ביטון, חגית גיבור ושלמה ברקן כי יתמודדו בפריימריז הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 14:00 כו בכסלו התשעה

אמה של אדל ביטון הודיעה: אתמודד בפריימריז הבית היהודי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ארבעה מתמודדים חדשים לבית היהודי, רובם ככולם אנשים כמעט לא מוכרים. במהלך היממה האחרונה הודיעו אדוה ביטון, חגית גיבור, שלמה ברקן ובתיה כהנא דרור כי יתמודדו על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה.

אדוה ביטון, אמה של אדל ביטון שנפצעה לפני כשנה וחצי באורח קשה מאוד בפיגוע יידוי אבנים סמוך לאריאל, הודיעה כי תתמודד בפריימריז של הבית היהודי. "מי כמוני יודעת מה זה לעמוד מול הגופים הבירוקרטיים במדינת", אמרה ביטון בדברים שהובאו בynet.

מתמודדת נוספת שהודיעה כי תרוץ במסגרת הפריימריז, היא בתיה כהנא דרור. בעבר שקלה התמודדות לתפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבניים, והיא עומדת בראש ארגון 'מבוי סתום' המסייעת לעגונות. כהנא דרור הינה חברת ארגון 'קולך' וכן חברת הועד המנהל במועצת יח"ד וחברת הועד המהנהל של המכון לאסטרטגיה ציונית.

למירוץ הצטרפו גם חגית גיבור ושלמה ברקן, שני מועמדים כמעט אנונימיים לחלוטין. בדף הפייסבוק שלה, כתבה חגית גיבור "בעקבות דיונים עם אנשים רבים מסביבי החלטתי להגיש מועמדות ולרוץ בפריימריז של הבית היהודי. מטרתי להביא ייצוג נשי וצעיר. להיות הפה של האמהות, הזוגות והמשפחות שעובדות קשה ומנסות לשרוד".

"בקיץ האחרון הרמתי את מיזם מתגייסים בשבילך והתוודעתי לעומק לקשיים של נשים סביב שירות הגברים. עשיתי מה שיכולתי כדי להקל, לעזור ולסייע- ותודה לכל המתנדבים והתורמים. הגיע הזמן להמשיך הלאה. אני מאמינה במנהיגות נשית יהודית בכנסת".

שלמה ברקן, שהודיע גם הוא על מועמדותו בפריימריז הוא תעשיין ממקימי ומבעלי מפעל מישב תעשיות וכספות מגן ישראל במעלה אפרים אשר בפאתי בקעת הירדן סא"ל (מיל ) בשירות פעיל באוגדת נפח ברמת הגולן

ברקן עוסק בתעשייה למעלה מ 25 שנה ,וברוב שנותיו כמנכ"ל במפעלים ביהודה ושומרון. מנכ"ל לשעבר של מנעולי ירדני באיזור תעשייה ברקן ואשר העתיק את חברת כספות מגן גולדמן מפתח תקוה לברקן בסוף שנות התשעים ושימש כמנכל החברה למעלה מ 10 שנים ,הודיע על כוונתו להצטרף למירוץ ולהמשיך בתרומה לחיזוקה של ההתישבות ביהודה ושומרון. לדבריו הוא מקווה להיות חלק מהבית היהודי ולייצג את החברה "החילונית" ונציג התעשייה היוצרת בבית היהודי.