אם אלברט מסוכן, למה לא הוגש נגדו כתב אישום?

שופטת בית משפט השלום בכפר סבא מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה, הצבא והפרקליטות, ביחס לטיפול במורחק בעז אלברט: "אם מסוכנותו כה ברורה, מדוע לא הוגש כתב אישום - במקום צו ההרחקה?"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 15/10/13 15:33 יא בחשון התשעד

אם אלברט מסוכן, למה לא הוגש נגדו כתב אישום?
יחצ, צילום: יחצ

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, נאווה בכור, התייחסה היום (ג‘) להתנהלות המשטרה והצבא ביחס לפעילותו של בעז אלברט, שהורחק בצו אלוף מביתו ביצהר.

בדיון שהתקיים בנושא, טענה השופטת למגמתיות בטיפול באלברט. ”אם מסוכנותו כה ברורה, מדוע לא הוגש כתב אישום קודם לכן, באופן שהיה מייתר את הוצאת צו האלוף", שאלה השופטת את הפרקליטות והמשטרה, "מדוע לא הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים? מדוע לא צורף כתב אישום זה".

”קיימת גם בעייתיות הנוגעת לאחרים בכתב אישום זה - מה עלה בגורלם? האם הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים? אפשרות הפליה זו מעצימה את תחושת המגמתיות כנגד המשיב..“, הודתה השופטת.

השופטת בכור ציינה במשפט טעם לפגם בהתנהלות התביעה בהגישה כתב אישום חמור ובשיהוי ניכר זמן רב ובתחושה ברורה של מגמתיות ברורה כי השחרת פני בעז אלברט והעצמת מסוכנותו בניסיון לשכנע בדבר ההכרח במעצרו עד תום ההליכים.

כזכור, לפני מספר שבועות נעצר בעז אלברט מהיישוב יצהר זאת בשל הפרת צו אלוף האוסר עליו לשהות בשטחי יהודה שומרון. כאשר פנה אלברט בבקשה לדעת מדוע נאסרה עליו השהייה נאמר לו כי מסכן את שלום התושבים. אלברט נעצר בפעמיים בהפרת הצו, פעם אחת נעשו כנגדו שימוש אלים ברובה חשמל המכונה טייזר ובפעם השנייה כאשר חיבר עצמו במתקן מתחת לרצפת בתו. חרף ביקורת השופטת את הפרקליטות הותירה את צו האלוף על קנו ופסקה כי הצו יבוטל אך ורק בהחלטתו ובידיו של אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון החתום על צו ההרחקה.