אל תדפקו את הראש: קמפיין רבנים נגד אלכוהול בפורים

קמפיין מיוחד של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול יבקש להזהיר את בני הנוער משתייה מופרזת בפורים. הרב דרוקמן: "מצוות השתייה אינה מתירה שתייה מופרזת, הוללות ושכרות ללא גבול"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/02/13 17:34 א באדר התשעג

אל תדפקו את הראש: קמפיין רבנים נגד אלכוהול בפורים
יחצ, צילום: יחצ

בשיתוף פעולה מיוחד בין הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, יחד עם ארגון ”נדב“ המתמודד עם נוער דתי בסיכון, יוצאת שורת רבנים לקמפיין נרחב בתקשורת המגזרית, נגד שתיית אלכוהול מוגזמת במהלך חג הפורים. הקמפיין יוצא לדרך לאור התופעה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות ונהוגה כבר לא רק בישיבות גבוהות ובישיבות הסדר, אלא גם בלא מעט ישיבות תיכוניות.

הקמפיין החדש יתנהל תחת הכותרת "בפורים מצווה להיות שמח - רק שלא תתחרט". במסגרת הקמפיין יתפרסמו לראשונה אמירות חד משמעיות של רבנים מובילים בציונות הדתית, הרב דב ליאור והרב חיים דרוקמן, ביחס לדרך יישום מצוות השתייה עד דלא ידע.

(מצווה-מצווה, אבל לשתות בהיגיון. מתוך הקמפיין. צילום: יחצ)

"עדיף שלא ישתו אלכוהול במידה שעלולה, חס וחלילה להביא לפגיעה בגדרי הצניעות", מצוטט הרב דב ליאור בקמפיין, לצידו של הרב חיים דרוקמן שמצוטט כאומר כי "מצוות השתייה בפורים אינה מתירה שתייה מופרזת, הוללות ושכרות ללא גבול".

צבי הנדל, יו"ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, אמר כי "שתייה בפורים הינה מצווה, אבל כמו כל מצווה אחרת, צריך לקיים אותה באופן הגיוני. למרבה הצער רבים חשים שהמצווה לשתות משמעה היתר להשתכר, ולא כך הדבר. יציאה מהמסגרות החינוכיות בתוספת שתיה לא מבוקרת, עלולה להביא בנים ובנות נוער להוללות עד כדי כניסה למצבי סיכון קשים הן בגוף והן בנפש“.