"אלקטרה" מתנצלת: טעינו כשפרסמנו מכונת גילוח המותרת לשימוש בשבת

החברה פרסמה מכונות גילוח במבצע וטענה כי הן "מאושרות לשימוש בשבת ע"י צומת". במכון דרשו התנצלות, שפורסמה היום בעיתונות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/08/12 09:37 יא באלול התשעב

"אלקטרה" מתנצלת: טעינו כשפרסמנו מכונת גילוח המותרת לשימוש בשבת

חברת "אלקטרה" פרסמה היום (ד') התנצלות על פרסום קודם שלה, לפיו אחת ממכונות הגילוח שלה "מותרת לשימוש בשבת על ידי מכון 'צומת'".

המכון אמנם רגיל להעניק אישורים למכונות גילוח על פי ההלכה, אבל אפילו שם הופתעו לגלות על המכונה החדשה. בבוקר יום שני השבוע צלצל הטלפון במכון, והמטלפן ביקש לדבר עם הרב ישראל רוזן, ראש המכון: "ראיתי בעיתון שאישרתם מכונת גילוח לשימוש בשבת. רציתי לדעת על מה אתם מתבססים בהיתר הזה? והאם זה לכתחילה או רק למי שלא הספיק להתגלח ביום ששי?".

הרב רוזן הופתע מהפנייה ולאחר בירור גילה את הפרסום של "אלקטרה", לפיו המוצרים המוצעים במבצע מופיעה מכונת גילוח עם כיתוב "מאושר לשימוש בשבת ע"י מכון צומת". מנכ"ל החברה, יקי ודמני, הבהיר כי מדובר בטעות וכי החברה תפרסם מודעת התנצלות ותיקון מובלטת - שפורסמה היום.

הרב רוזן אמר היום כי כי "מכון צומת עומד אמנם בחזית כנגד חומרות מיותרות בחיבור שבין הטכנולוגיה וההלכה, ודוגל לעתים במסורת הפסיקה לפיה 'כח דהיתרא עדיף', אך הכל מכוון לצרכים חיוניים בתחומי רפואה ובטחון ושירותים ציבוריים, או לטובת מוגבלים ובמצוקות אישיות מיוחדות. מעולם לא עלה בדעתנו להתיר גילוח בשבת, גם לא במצבי דחק".

"אנחנו קוראים לציבור לבחון בתשומת לב בעת הקניה מה כתוב באישור עצמו, ולעתים בהתניות המופיעות בו", הוסיף הרב רוזן, "אין אנו אחראים כמובן לפרסום אומלל מן הסוג הזה, ואנו סומכים על חברת אלקטרה שאכן תפרסם תיקון ראוי".