אלפי בני נוער יגיעו לגוש עציון בפרויקט ´בעקבות לוחמים´

פרויקט הדגל של משרד הביטחון ´בעקבות לוחמים´, אשר מביא אלפי בני נוער לאתרי מורשת רבים בארץ, יביא אלפי תלמידים ותלמידות לראשונה לגוש עציון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/14 16:49 כט באדר ב'

המועצה האזורית גוש -עציון הפכה בתקופה האחרונה ליעד פופולארי להעברת מורשת קרב, גבורה, וציונות. לאחר שנים רבות שמשרד הביטחון מקיים את פרויקט בעקבות לוחמים ברמת-הגולן, השנה המועצה האזורית גוש-עציון נבחרה לארח את אלפי בני הנוער הצפויים להשתתף בפרויקט זה ביומיים הקרובים.

מידי שנה האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, מקיים את מסע "בעקבות לוחמים" , אשר משתתפים בו אלפי תלמידים מכיתות י"ב מכל רחבי הארץ . מטרת הפרויקט לחזק את הזיקה של בני הנוער למורשת, להיסטוריה, ולאהבת הארץ, לייצר תחושת הזדהות עם הערכים עליהם מושתת צה"ל והחברה הישראלית.

כאשר המטרה העיקרית של יום זה הינה עידוד הנכונות והמוכנות בקרב בני הנוער לשירות משמעותי ותורם בצה"ל, תוך לימוד מורשת הקרב בגוש-עציון, אהבת הארץ, וחשיפת התלמידים לחילות צה"ל השונים.

במהלך היומיים התלמידים יחוו את מורשת הלחימה בגוש עציון, במיצג בבית העדות בכפר עציון, במור"קים עם לוחמים ממלחמת לבנון השנייה, סיפורי גבורה ועוד. בנוסף יחשפו לתצוגת חיילות מרהיבה וייהנו מהופעה של שחקנים במנזר הרוסי וידמו את הלחימה טרום קום המדינה במשלט החשוב שהגן על ירושלים. לסיום יחשפו לתצוגת תכלית של לוחמה בשטח בנוי בחטמ"ר עציון.

את היום ילוו מדריכי בית ספר שדה כפר עציון, אשר שותפים לפרויקט זה, ובנוסף משרד הביטחון- אגף בטחוני חברתי, חטמ"ר עציון, המועצה האזורית גוש -עציון, ועמותת התיירות של גוש עציון.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון:" אנו שמחים לארח את פרויקט 'בעקבות לוחמים' של משרד הביטחון. לא בכדי נבחר גוש עציון להשתתף במיזם החשוב. סיפור תקומתו ומאבקו העיקש של גוש עציון, מסירותם והקרבתם של מגני הגוש שהיו גם לחומת המגן של ירושלים, ראויים הם שבני הנוער ילמדו אותם ויכירו אותם. לוחמי הגוש שחירפו נפשם בהגנת העם והארץ- הם הלוחמים שבעקבותיהם ובדרכם ראוי שנלך".