אלפים נפרדו מאריק אינשטיין בכיכר רבין; נתניהו: היית הגדול מכולם

ארונו של אריק אינשטיין הוצב בכיכר רבין, כשעשרות אלפי בני אדם הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו: "היית אמן נפלא ולא פחות מזה - אדם נפלא. כמה שאנחנו אוהבים אותך"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/11/13 15:59 כד בכסלו התשעד

אלפים נפרדו מאריק אינשטיין בכיכר רבין; נתניהו: היית הגדול מכולם

אלפים נפרדו מהאמן והיוצר אריק אינשטיין, שנפטר אמש (ג‘) בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שסבל ממפרצת באבי העורקים. ארונו הוצב אחר הצהריים בכיכר רבין ועשרות אלפי בני אדם היו שם כדי לחלוק לו כבוד אחרון, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמנים ואנשי תרבות.

נתניהו ספד לאינשטיין ואמר כי ”השירים שלו ליוו אותנו בכל תחנות חיינו, באהבות ובאכזבות, בעליות ובמורדות. היית אמן נפלא, ולא פחות מזה - היית אדם נפלא... בדרך לכאן שמעתי אותך שר 'כמה שאני אוהב אותך ארץ ישראל'. אריק, כמה שאנחנו אוהבים אותך. כולנו. אני אוהב אותך. באומה של יוצרים גדולים וזמרים גדולים, זה לא פשוט לומר את זה, אבל זה נכון - היית הגדול מכולם“.

מוני מושונוב, חברו הטוב של אינשטיין, ספד לו בדמעות כשקולו נשבר. הוא תיאר כיצד אינשטיין סירב לקבל את אחד הפרסים שהוצעו לו במהלך הקריירה הענפה שלו, כשהוא טוען שהוא ”מתבייש“ מלקבל את הפרס. ”היית בן יחיד ולאורך חייך אספת לך אחים ואחיות כל כך רבים“, אמר מושונוב, ”ידעת וירדת לעומק הפרטים הקטנים ביותר של כל אחד מהם כיאה לבן משפחה. ממעריץ גדול שלך הפכתי לחברך“.

שרת התרבות לימור לבנת ספדה אף היא לאינשטיין ואמרה כי הוא היה ”גדול הזמרים, יוצר ענק, שחקן אדיר, חקיין, מאבני היסוד של הקולנוע הישראלי ומנגינת חיינו, ביטא בשיריו את הגעגוע לארץ ישראל הישנה והטובה. בטקסטים של טובי המשוררים ובעברית משובחת, בצניעות, בפשטות ובנועם הליכותיו יצר כאן סרטים, מערכונים ומוזיקה - מורשת תרבותית ישראלית, קלאסיקה שתישאר איתנו ותהפוך לנכס צאן ברזל לדורות רבים שיבואו. ענק התרבות הישראלית. הלוואי וכך היו נראים גיבורי התרבות שלנו היום".

אינשטיין יובא למנוחות בבית הקברות טרומפלדור בתל אביב.