אלפים בלוויתו של בניה שראל: רוצה לומר תודה על שלוש השנים הכי טובות בחיים שלי

מפקד פלס"ר גבעתי הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחברון בנוכחות אלפים. "היינו אמורים ללוות אותך בעוד שלושה שבועות לחתונה שלך אבל הקב"ה רצה אחרת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/08/14 08:59 ז באב התשעד

אלפים בלוויתו של בניה שראל: רוצה לומר תודה על שלוש השנים הכי טובות בחיים שלי
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

בעוד שלושה שבועות אמור היה רס"ן בניה שראל לעמוד מתחת לחופה עם בחירת ליבו גלי אך המבצע בעזה הביא אלפים ללוויה במקום חתונה. אמש (מוצאי שבת) הובא בניה שראל למנוחות בבית העלמין היהודי העתיק בחברון. הלוויה התקיימה במשך שעות ארוכות, החל מהשעה 00:30 ועד השעה חמש לפנות בוקר.

ארוסתו, גלי, הספידה את שראל בדמעות: "אין לי דרך לנסות ולהסביר לך את הכאב שלי. ערב לפני שנפלת דיברנו שיחה ארוכה, שיחה אופטימית, צחקנו. אמרת שמחר הפסקת אש ושתוכל כבר להתקשר שוב. כמו בכל שיחה הבטחת לי שאתה שומר על עצמך ועל כל החיילים שלך. אתמול בבוקר כבר אמרו לי שאת הבטח בחוץ בזכות הפסקת האש. בדיוק שלחתי לך הודעה וכתבתי בה שאני מקווה שאתה מרגיש טוב יותר, וכמה שאני אוהבת אותך, אבל אני לא יודעת אם ראית אותה. אני רוצה להגיד לך תודה על שלוש השנים הכי טובות בחיים שלי. תודה על האמת שלך, תודה שנכנסת לי לחיים, שלימדת אותי כל כך הרבה. תודה על האהבה האינסופית שלך, על הצחוק שלך, ועל העיניים שלך שילוו אותי כל החיים".

"שעה לפני שהמחבל השפל שם קץ לחייך דיברתי איתך. אמרת 'אני רק גומר משימה קטנה ואני יוצא. תדליקי את המכונה של הקפה'", סיפרה מיכל שראל, אימו של בניה בהספדה. "מיד אחרי השיחה חשבתי מה יהיה אם אתה, למרות שתמיד נתפסת אצל כולנו כחסין ממוות, תמות? לא אהיה שמחה יותר? ומיד עניתי לעצמי שבעזרת השם תהיי שמחה כפי שבניה היה".

"היית גאוות חייה של כל אם יהודייה. ילד נבון, שמח, חד, חכם, אמיץ וגיבור. תמיד ידעת מה אתה רוצה ולאן אתה הולך וקשה היה להתווכח איתך. ריבוי הגוונים של האנשים שהגיעו ביום שישי לכאוב איתנו כל כך הזכיר לנו את מי שאתה - לא היה מישהו שלא נגעת בו, ובעיקר אהבת את גלי שאנחנו גם כל כך אוהבים ואני מבטיחה לך שנדאג לה כפי שביקשת", הוסיפה.

"אחרי מבצע עופרת יצוקה בניה היה מועמד לקבלת צל"ש, ואחרי כמעט שנה התברר לו שהוא לא יקבל אותו", סיפר אביו של בניה, הרב שלום שראל. "כשהתקשרתי אליו כדי לרומם את רוחו שאלתי אותו איך הוא מרגיש והוא אמר שעכשיו הוא הרבה יותר שמח. הוא אמר בהתחלה כעסתי, ואז הייתי עצוב, אבל אחר כך שמחתי שמחה גדולה שאני יכול למסור את עצמי לעם ישראל כשאין לי שום כוונה של כבוד או הדר - וכך הוא באמת עשה".

מפקדו של שראל, סא"ל יהודה ואך, סיפר בדברי ההספד על הקשר של בניה עם גלי ארוסתו: "ברגעים הקשים גלי הייתה מאזנת אותך - אתה מחברון היא מרשפון, מצאתם גשר שהוא מעל הכל. גלי, כשטסת להודו כמה חיכינו שתחזרי. בניה היה כמו אריה בכלוב. וכשחזרת חזר הצבע ללחייו. פעם אמר לי 'גלי תהיה אמא מדהימה. אני מחכה לרגע הזה'. והרגע הזה כמעט הגיע - ואתה הלכת".

הדברים הובאו בחדשות 2.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן