"אלפיים שנה אסרו עלינו להגיע לכותל, לא עוד"

בעקבות אירועי הימים האחרונים, והירידה בכמות המבקרים בכותל, פנו חברי כנסת לארדן ולמ"מ המפכ"ל בדרישה להגביר הביטחון בכותל ובדרכים המובילות אליו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/09/15 18:29 ד בתשרי התשעו

"אלפיים שנה אסרו עלינו להגיע לכותל, לא עוד"
shutterstock, צילום: shutterstock

הלילה תתקיים עצרת הסליחות המרכזית ברחבת הכותל המערבי, בעקבות פניות של תושבים מכל הארץ אשר חוששים להגיע לכותל המערבי בשל האירועים הביטחוניים שיגר היום ח"כ סמוטריץ' מכתב בו הוא מבקש מהגורמים הרלוונטיים להחזיר תחושת הביטחון למבקרים בבירה, ולהגביר את האבטחה סביב הצירים המובילים לכותל המערבי.

"מדינה ריבונית לא יכולה לאפשר מצב בו תושביה יחששו להגיע את בירתה לאמירת סליחות". הוא ביקש משר לביטחון פנים גלעד ארדן, מראש העיר ניר ברקת ומראשי המשטרה לוודא שמייצרים את רמת הביטחון הגבוהה ביותר ובזה לוודא שלא יחזרו המחזות של רחבת כותל ריקה כפי שנראה אמש.

במקביל קרא ח"כ סמוטריץ' לציבור להגיע הערב אל הכותל ולחזק את המנהג הנהדר של סליחות המוניות בכותל המערבי, "דווקא הערב רגע לפני יום הכיפורים ראוי וחשוב להגיע לתפילה סמוך למקום המקדש ולחזק את הריבונות שלנו בירושלים. עשרות אלפי עולים לרגל בכותל הם התשובה הטובה ביותר לפורעים המנסים לפגוע בנו", סיכם סמוטריץ'.

יו"ר וועדת חוק, חוקה ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי, שלח מכתב לממלא מקום המפכ"ל, בנצי סאו, בו דרש ממנו להגביר האבטחה בכותל ובדרכים. “הלילה תתקיים עצרת הסליחות המרכזית בכותל המערבי בירושלים, אולם פניות רבות שהגיעו ללשכתי מלמדות על חשש של הציבור הישראלי להגיע למעמד הסליחות לצד ירידה דרסטית שחלה אתמול במספר המתפללים בכותל המערבי".

"אני פונה אליך בדרישה להגביר את תחושת הביטחון ולאבטח את כל הצירים המובילים לכותל המערבי, ולהודיע לציבור כי דרכי ההגעה לכותל בטוחות ואין כל חשש להגיע. לא ייתכן כי אנשים יחששו להגיע לשריד בית מקדשנו לאמירת סליחות. על המשטרה מוטלת החובה לייצר את רמת הביטחון הגבוהה ביותר למען הציבור ועל מנת שלא נראה מחזות של רחבת כותל ריקה ולצאת בקריאת הרגעה לציבור הרחב”.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן פרסם אף הוא קריאה לציבור הרחב להגיע הערב לעצרת הסליחות המרכזית שתיערך בכותל המערבי. "עצרת הסליחות היא התשובה לנחישותנו. הגעה לכותל המערבי תהיה תשובה ניצחת לאויבנו שלא ניתן להכניע אותנו באיומים ובזריקות אבנים. במשך אלפי שנים ניסו לשבור את רוחו של עם ישראל ובטח עכשיו לא יצליחו".

הרב בן דהן הוסיף כי "הדרכים לכותל המערבי מאובטחות כראוי ומשטרת ישראל וכוחות הביטחון יפעלו בצורה המקסימאלית כדי לאבטח את המתפללים".

רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן: "אני קורא לציבור הרחב להגיע הלילה לעצרת הסליחות שייערכו בכותל המערבי. השתתפות בסליחות הלילה זה חיזוק ירושלים"

הרב שטרן הוסיף "אל לציבור לחשוש מכל מיני איומים והפחדות של אויבינו. כל מטרתם היא שנחוש פחד ולא נגיע אל שריד בית מקדשנו ובהמשך גם נברח מבתינו.

הלילה הזה אנו מתייצבים בעוז ברחבת הכותל המערבי ומוכיחים לאויבנו כי הרוח של העם היהודי חזקה יותר מכל איום או אבן".