אלעזר שטרן ליועץ המשפטי לממשלה: פתח בחקירה נגד ראשי ישיבות הסדר

חבר הכנסת אלעזר שטרן פנה ליועץ המשפט לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתח בחקירה נגד ראשי ישיבות הסדר בשל טענות למעורבות פוליטית לטובת הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/03/14 10:19 ד באדר ב'

אלעזר שטרן ליועץ המשפטי לממשלה: פתח בחקירה נגד ראשי ישיבות הסדר

ח"כ אלעזר שטרן פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראשי ישיבות ההסדר, כך מדווח הבוקר (ה') במעריב.

במכתבו כותב שטרן כי "רבים מתלמידי ישיבות ההסדר הינם חיילים בשירות ללא תשלום, זאת החל מהשנה השנייה שלהם בישיבה, ולאחר חזרתם מהשירות הסדיר בצה"ל, עד לסיום השנה החמישית בישיבה".

עוד מוסיף שטרן ואומרי כי המצב בו ראשי ישיבות ההסדר מופקדים על חיילים רבים ומעורבים במקביל בפעילות פוליטית ומשפיעים על תלמידיהם אינו ראוי בעיניו. "על פי פקודות הצבא, על חייל בשירות חובה חל איסור להשתתף בפעילות פוליטית כלשהי, וכן על מפקדים בצבא מוטל איסור להשמיע באוזני חייליהם מה שעלול להתפרש כתעמולה פוליטית".

"נדרשת כאן בדיקה מעמיקה של האפשרות המשפטית של המשך קיום מצב זה", ממשיך שטרן וכותב לוינשטיין. "על כן אבקשך לפתוח בבדיקה אודות מעורבותם של ראשי ישיבות הסדר במעורבות פוליטית", מסכם שטרן ומוסיף ראיות בהם קריאה של רבנים להצביע עבור הבית היהודי וכן תליית טפסי התפקדות למפלגה בישיבות שונות.

באיגוד ראשי ישיבות ההסדר הגיבו לדברים ומסרו: "לצערנו ח"כ שטרן מנסה ללא הרף לפגוע בישיבות ההסדר, בראשיהן ובתלמידיהן ומטרתו היא להרוס מפעל ציוני ולאומי שתורם למדינה בכל התחומים זה 50 שנה. כפרט - ראש ישיבה הוא אזרח. הזכות לחופש דעה, לחופש הביטוי ולחופש אקדמי שמורה לכל ראש ישיבה. ככלל, הישיבות מקפידות לא לעשות שימוש במסגרתן לפעילות פוליטית".