אליעזר טולדנו מונה לתפקיד המזכיר הצבאי של נתניהו

אלוף משנה אליעזר טולדנו ימונה לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ויועלה לדרגת תת אלוף. טולדנו יחליף בתפקידו את אלוף אייל זמיר שימונה לאלוף פיקוד דרום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/08/15 18:11 כט באב התשעה

אליעזר טולדנו מונה לתפקיד המזכיר הצבאי של נתניהו
דובר צהל, צילום: דובר צהל

אלוף משנה אליעזר טולדנו ימונה לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועלה לדרגת תת אלוף, כך הודיעו היום (ו') בצה"ל. ההחלטה התקבלה היום על ידי ראש הממשלה בתיאום עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל גדי אייזנקוט.

עם מינויו לתפקיד, בעוד זמן קצר, יועלה טולדנו לדרגת תת-אלוף ויחליף בתפקידו את אלוף אייל זמיר אשר מכהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות שימונה לאלוף פיקוד הדרום.

טולדנו נולד וגדל בקריית מוצקין, היה חניך ומדריך בתנועת בני עקיבא. סיים את לימודיו בקריית החינוך אורט קריית ביאליק והתגייס לצה"ל, התנדב לצנחנים בנובמבר 1991 ושובץ בגדוד 101, שם שימש בתפקידים שונים - מפקד מחלקה, מפקד גדוד וקצין המבצעים החטיבתי. לאחר מכן שירת כמפקד פלגת האימונים של סיירת מטכ"ל, כסגן מפקד גדוד 890 של הצנחנים ומפקד גדוד 101 של החטיבה.

בשנת 2006 מונה למפקד יחידת מגלן והוביל אותה מלחמת לבנון השנייה. עם פרוץ המלחמה ריכז כוח לחילוץ גופותיהם של צוות הטנק מגדוד 82, שהושמד ממטען צד. בהמשך ריכז את כוחות היחידה בצפון והציע תוכניות פעולה לפגיעה במשגרי הרקטות של חזבאללה. על פעילותה במלחמה קיבלה היחידה ציון לשבח יחידתי מאלוף פיקוד המרכז. בשנת 2008 סיים את תפקידו. בהמשך מונה לקצין אג"ם אוגדת אזור יהודה ושומרון וב-2011 הועלה לדרגת אלוף משנה ומונה למפקד עוצבת נשר, חטיבת צנחנים במילואים‏. במקביל שימש מפקד מגמה בקורס מפקדי גדודים, את תפקידיו אלו סיים ב-2013.

במאי 2013 החל לשרת כמפקד חטיבת הצנחנים‏. בין היתר פיקד על החטיבה במבצע שובו אחים‏ ובמבצע צוק איתן‏, במהלכו הרגו הצנחנים 141 מחבלים בקרבות פנים אל פנים וכן הכווינו אש מנגד שהרגה כ-70 נוספים, חשפו 47 פירי מנהרות לחימה וארבע מנהרות התקפיות וכן עצרו שבעה פעילי טרור‏. במהלך הלחימה נהרגו 10 מלוחמי החטיבה, את תפקידו סיים ב-1 ביולי 2015.