אלחנן גלט בכנס שליחים בחו"ל: המטרה להעלות כמה שיותר יהודים עם תכנים יהודיים

מנכ"ל המשרד לשירותי דת דיבר בכנס שליחים של ההסתדרות הציונית העולמית ואמר "אנו מעבירים תכנים, כשהיעד הוא לעלות לארץ ולהגשים למעשה את התכנים שמועברים כאן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 16:29 י בחשון התשעה

אלחנן גלט בכנס שליחים בחו"ל: המטרה להעלות כמה שיותר יהודים עם תכנים יהודיים
דוברות המשרד לשירותי דת, צילום: דוברות המשרד לשירותי דת

מנכ״ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט יצא השבוע לסיור בפעילות הסתדרות הציונית העולמית בארצות הברית בבתי ספר יהודים פרטיים וציבוריים במיאמי, ניו יורק וניו ג׳רזי. גלט יצא בראש משלחת של בכירי המשרד כדי להתרשם ולבקר בפעילות השליחים בבתי הספר היהודים בצפון מזרח אמריקה.

בין היתר פגש גלט את האחים ירון ויובל מיארה ילידי נתיבות עם בנות זוגם שפועלים בבית הספר הפרטי ״הלל״ שבמיאמי, את תלמידי בית הספר הציבורי ״בן גמלא״ שבעזרת שליחי ההסתדרות מקבלים לראשונה מידע ציוני וערכי (ללא יהדות! כנהוג בבתי ספר ציבוריים בארצות הברית) וכן בבית הספר ״מסורת יהודית״ המיועד בעיקר לילדי יורדים ישראלים בחוף המזרחי.

״מדהים ומרגש לראות יהודים בכל העולם צמאים לרוחניות, ליהדות, למסורת ולציונות לצד החיים בגלות. פגשנו כאן אנשים ערכיים שעושים כאן שליחות חשובה למען המשך קיומו של עם ישראל גם בגולה. החיים כאן עבורם מכוונים עסקים וגשמיות אך הם מקבלים את החלק הרוחני מאותם אנשי ההסתדרות הציונית העולמית שעושים זאת מתוך תחושת שליחות חשובה”, אמר גלט. "מאחר ובלי קמח אין תורה רואה המשרד לשירותי דת חשיבות רבה בתמיכה בפעילות זו ועל כאן באתי להתרשם ולחוש מקרוב את הפעילות עם האנשים היקרים המורים והשליחים שכאן לצד ההורים והתלמידים", הוא מציין.

המשרד לשירותי דת תומך בכ-10 מיליוני ש״ח בשנה בפעילות רוחנית בתפוצות של ההסתדרות הציונית העולמית בראשותו של מנהל המחלקה יצחק שטיגליץ, זו השנה הרביעית. בכנס השליחים השנתי נאם גלט ובין היתר אמר את הדברים הבאים: ״הטיפה של כל אחת ואחד, שאתם השליחים מטפטפים לילדים ולבני הנוער, מצטרפת לטיפות אחרות ולאט לאט הכול הופך לנהר גדול של יהדות, ציונות ומסורת שסוחף ומשקה את הצימאון של אחינו בגלות״ עוד הדגיש גלט כי "היעד של כל היהודים בעולם כמו גם באמריקה, הוא בסוף לעלות לארץ ולהגשים למעשה את התכנים שמועברים כאן ואת החזון הציוני ולהצטרף לעם ישראל, במדינת ישראל״.